Bloglar ile ilgili kitap tavsiyeleri


Blog, Blogosfer, Second Life, Podcast, Videocast, Messenger, You Tube… Bunlar son birkaç yılda hayatımıza giren, girmekle de kalmayıp iletişim tarzımızı ciddi bir şekilde değiştiren kavramlar. Ortak noktaları ise bize net bir gerçeği ifade ediyor olmaları: 'İletişimde oyunun kuralı değişiyor.' Bloglar, giderek sıkıcı hale gelen tek yönlü iletişim çağını kapattı. Artık, samimi, interaktif, şeffaf, kısacası ‘çıplak iletişim' yapan şirketlerin ve markaların mesajları daha çok önemseniyor.

blog-kitaplari
Blog konferanslarının ve blogsal grupların ararında toplantılar düzenlediği, bir sektör haline gelmiş, çağımızın yeni pazarlama araçlarından en etkilisi ve firmaların iletişim davranışlarını baştan sona değiştirdiği söylenen bloglar hakkında okuyabileceğimiz bir kaç kitap tavsiyesinde bulunacağım. Pazarlamanın yeni silahlarından olarak kabul edilen bloglar günümüzde vazgeçilmez ve pazarlamada bir devrim olarak nitelendiriliyor, ayrıca şirketlerin insacıl, dinamik yüzlerini ortaya koyuyor. Müşteri ile daha samimi iletişimi sağlamanın yanı sıra düşük maliyetli bir pazarlama aracı olması da cabası. Gelin birlikte yabancı kaynaklardan Türkçe ye çevrilmiş ve Türk yazarlarımızı yazdığı bir kaç kitaba göz atalım.

Çıplak Sohbetler Blog Kitabı

İlk kitabımız 'İletişimin çıplak devrimi' başlıklı yazım ile tanıttığım ve Abd de iş kitapları sıralamasında uzun bir süre liste başı kalan Robert Scoble ve Shel Israel'in yazdığı Çıplak Sohbetler.

# Bloglar kurumların hedef kitleleriyle iletişim davranışlarını nasıl baştan sona değiştiriyor? # Son zamanlarda "blog" sözcüğü sıkça duyulur oldu."İnternet günceleri" sanal dünyayla haşır neşir olanların uğrak yerlerinden biri haline geldi. İş dünyası bu büyük değişimin dışında kalamazdı, kalmadı da… # Microsoft'tan IBM'e GM'den küçük ölçekli şirketlere artık kurumlar da kendilerine blog ediniyorlar. # Microsoft'a "insan yüzü" kazandırmasıyla meşhur blogçu Robert Scoble ile Shel Israel'in bir bir iddiası var: Blogsuz Şirket Kalmayacak! Bil Gates'in Robert Scoble Hakkındaki Sözleri: "İnsanların buradaki insanlar hakkında bir fikir edinmesine olanak tanıyorsun. Onlarla ilişki kutuyorsun. İnsanlar kendilerini bir parçamız gibi hissediyorlar. Belki ürünlerimizi nasıl iyileştirebileceğimizi de bize söylerler." (Tanıtım Bülteninden)

Müşteri Size 'Blok' Yapmadan, Siz Ona 'Blog' Yapın.

İkinci kitabımız Blogla Pazarlama Pazarlamanın Yeni Silahı isimli Erkan Akar Tiem Yayıncılık dan çıkan kitabı.

Satış ve pazarlamanın yeni silahı olan Blog internet dünyasının bir ürünü. E-ticaret ve pazarlama alanında yayınları olan Erkan Akar yeni kitabıyla Blogla pazarlamayı anlaşılır bir dille bizlere anlatıyor. Batıda iş dünyası ve pazarlamacıların yeni gözdesi haline gelen Bloglar pazarlama alanında adeta bir devrim yaratıyor. Web sitelerinin bir türü olan Blog internetin en dinamik yüzü. Kişisel, politik, turistik, eğitsel vb amaçlarla bloglar her alanda güçlü bir iletişim ortamı sağlıyor. Pazarlama alanında ise yeni bir silah olarak karşımıza çıkıyor. Blogla Pazarlama, işletmelerin müşterileriyle karşılıklı konuşma formatında gerçekleştirdikleri düşük maliyetli ve etkili bir satış tekniğidir. Bu yolla etkili geri bildirim alınabilmekte ve müşteriyle sorunsuz iletişim kurulabilmektedir. O halde işletmeler hiç vakit kaybetmeden bir Bloga sahip olmalıdırlar. Bu kitap işletmelerin neden ve nasıl 'Blogla Pazarlama' yapmalarını gerektiğini kapsamlı bir şekilde sunmaktadır.Müşterilerine daha şeffaf ve daha gerçekci görünmek isteyen tüm işletmeler için… (Tanıtım Yazısından)

Sanal Ortam Günlükleriyle Blog Çağı Pazarlama İletişiminde Yeni Düzen

Ve üçüncü, zamanımın yetersiz olmasından dolayı inceleyemediğim için son olan kitap Ceyda Aydede nin Hayat Yayınlarından çıkan kitabı Blog çağı.

Siz kimsiniz? Dünyanın bunu bilmesini ister misiniz? Ne Satarsınız? Daha fazla, çok daha fazla satmak istermisiniz? Tüm bunları bloglar sayesinde yapabilirsiniz. Blog yoluyla hem dünyaya bağlanabilir hem de hiç tanımadığınız insanlara ve mekânlara ulaşabilir, şirketlere ve pazarlara adınızı duyurabilirsiniz. Dünyada yaklaşık 35 milyon çalışan her gün blogları ziyaret ediyor ve 3,5 saatini bloglarla geçiriyor. Yani günde en az 40 dakikalarını blog ziyaretlerine ayırıyorlar. Şimdi iş dünyası blogçuluğun gücünü görmekte ve kontrol altında tutup yönetmeye çalışmaktadır. Gerçek liderler için sanal günlük tutmak bir zorunluluktur. Aynı şeyi siz de şirketiniz için yapmalısınız. Pazarlamanın Blog Çağı ile blog nedir, etkin biçimde nasıl kullanılabilir, pazarlamada bloglardan nasıl faydalanılabilir gibi sorularınız cevap buluyor. (Tanıtım Bülteninden)

Konu ile alakalı aklımda olan ama zaman yetmediği için yazamadığım diğer kitapları ilerki günlerde bir başka yazımda yazacağım şimdilik hoşçakalın.

Yazar: Volkan Yılmaz

Digital Marketing & Growth Hacking #SEO #wolkanca #cycling merhaba@volkanyilmaz.com.tr

“Bloglar ile ilgili kitap tavsiyeleri” için 9 yorum

  1. zaten bütün kitaplar bunlar değil mi türkçe olan 🙂
    çıplak sohbetleri tek geçerim, blogla pazarlama 2. sırada, aydede 3. sırada 🙂

  2. çok güzel bir yaklaşım… haberim yoktu bu kitaplardan. ilgi çekici…

  3. ayrıca dayetiyem.com'u şimdi ziyaret ettim biraz gezdim baktım hatta bir tasarım bile yaptım… çok güzelmiş gerçekten…
    bir gün (yakın zamanda) evlenirsem, böyle birşey söz konusu olursa ki "şimdilik zayıf bir ihtimal aday adayım bile yok çünkü 😀 "süper bir alternatif.
    zahmetsiz …

  4. bloglarla ilgili kitapları ne zamandır arıyordum, bunları bizlerle paylaşmanız, en azından benim için çok yerinde olmuş. ayrıca blog noktasında artık türkiye'de de birilerinin kalemi eline alması gerektiğine inanıyorum. çünkü artık yeteri kadar deneyime sahip blogcularımız oluştu ve arkadan gelen, önünü görmeye çalışan koca bir kitle yolunu bulmaya çalışıyor..

  5. her 3 kitabınızın fiyatını merak ettim.fiyatlarını ve irtibat adresinizi yazarsanız memnun olurum bendeşu anda pazarlama alanında çalışmaktayım kendimi geliştirmeye yardımcı olursanız sevinirim.kitaplara karşı hobim yani merakım vardır.irtibat tlf:0466 517 20 30 —0505 457 88 96 —0533 363 71 89