Mozilla'dan daha hızlı bir tarayıcı mı?!


SafariApple, Windows için yeni web browserı olan Safari 3 Public Beta‘yi piyasaya çıkarmış. Safari'nin Windows'un en hızlı tarayıcısı olduğu ve Internet Explorer'dan iki kat hızlı olduğu söyleniyor. Mozilla Firefox’tan da 2 kat olmasa da daha hızlı olduğu iddia ediliyor.

Ancak hemen sevinmeyin!..

Öncelikle programı ben kurdum ve denedim. Ancak henüz “Beta” sürümü olduğundan bu sadece görsel ağırlıklı tanıtım olmalı çünkü program surf yaparken fazlasıyla hata veriyor. Bu yüzden hızını da çok fazla test etme imkanım olmadı açıkçası. Zaten bazı güvenlik açıkları da olduğu kesinleşmiş…

Sanırım final sürümüne kadar beklemek gerekecek.

Yine de programı indirip, denemek isteyen olabilir. Buyrun: http://www.apple.com/safari/download/

Yazar: Volkan Yılmaz

Digital Marketing & Growth Hacking #SEO #wolkanca #cycling merhaba@volkanyilmaz.com.tr

“Mozilla'dan daha hızlı bir tarayıcı mı?!” için 19 yorum

  1. ben sevemem gibi firefox'dan başkasını 🙂 hata da verse, yavaşta olsa firefox kullanıyorum. duygusal bir bağ var sanırım aramızda ..

  2. bugün yazdığınız yazılar önceden yazmak için hazırladığınız birikimleriniz mi? ya da her zaman bu tür yazılar yazar mısınız bilinmez (bunu zaman gösterecek), ama yazılarınız çok güzel olduğunu söylemek isterim.bugün çok bereketli geçti yaw 🙂

  3. malesef hergün bu kadar bereketli geçmez 🙂

    yeni olduğum için… evet önceden yazmak için hazırladığım birikim diyebilirim. kafamda 4-5 konu başlığı vardı, onlarla ilgili yazdım.

    bundan sonra günümün yoğunluğuna göre günde 1-2 yazı yazabilirim sanıyorum.

  4. valla zamanında ff için iğrenç bırak ya diyordum sonradan müptelası oldum.simdi ön yargıyla yaklaşmayayım diyorum ama şu an elimde ıe,opera,netscape,flock'da olmasına rağmene ffden vazgeçemiyorum.

  5. acaba sayımız azmı diyordum gerçekten az demekki herkez firefoxcu olmuş bunun nedenlerinden başlıcası bence operanın deneyeni ve reklamı cok az olduğu için
    ben operacıyım(opera kullanan mukaddes şahıs) bana firefo 😀 an fazlasıyla hızlı geliyor + bide ramden de az yediği için + tasarımı sade + siteleri gercekten acayip hızlı acıyor + hala hızlı + ve yine hızlı 🙂 + şuan operadan yazıyorum + hata vermedi bugüne kadar + firefox gibi yavaş açılmıyor program başlarken + geçmişi görme ve ***hızlı eri?im*** diye bir bölmesi var muazzam

  6. ben explorerdan şaşmıyorum firefox kullanmayıda denedim ama explorer en iyisi bence bunu da kullancağımı zannetmiyorum 🙂

  7. yazıyı yazan olarak benim de sözüm; "firefox'tan şaşmam!"

    hem hız, hem pratiklik, hem de güvenlik açısından muazzam kalitede..

  8. @bilgen
    bir kaç profesyonel ayarla ff'yi çok düşük sistem kaynağı tüketir hale getirebiliyorsun. 😉
    güvenlik olarak da ffmin üstüne tanımam.

  9. o profosyenel ayarlar eğer tüm o forumlarda bloglarda dolaşan ayarlarsa onlarında hepsini denedim, fasterfox kurdum.

    ama operadaki verimi alamadım ff kötü demiyorum ama opera kendi deneyimlerim şeysinde şettiriyorum şuan 😀 daha iyi

    safariyi denemedim yorumlara göre çok hatalı olduğunu göz önüne aldım ve şuan beta olduğundan indirip kotamı yormayı hiç düşünmüyorum

    bana göre sıralamam

    opera>boşluk(google bize browser yap) ondan sonra>firefox> ve en sonunda ie

  10. firefox'tan hızlısı hep vardı.. "opera". firefox'u, her kurduğumda bir sürü eklenti ekleyip aslında opera'nın halihazırda sunduklarına ulaşmaya çalıştığımı fark ettiğimden beri pek kullanmıyorum.

  11. bence de en iyisi mozilla. ondan şaşmamak lazım. hız bakımından zaten internet explorer'ı geçmiş durumda. tab olarak ele alırsak zaten internet explorer ancak 7. sürümünde kullandı fakat mozilla firefox ilk sürümünde kullandı. ayrıca bu özelliği windows'tan daha önce kullandı. zaten bi windows kullanıcısı olarak mac'ı tavsiye etmiyorum. e mozilla da windows'un internet programından daha iyi ollduğuna göre tabi ki mozilla firefox.

  12. @bilgin
    düzenli olarak opera kullanmadım.kötülemeye hakkım yok ama ffnin optimizasyonunu yaptıktan sonra daha da sevmeye başladım.ie kullanmak tam bir ölüm bazen kafelerden girmek zorunda kalıyorum ilk işim ff kurmak oluyor.
    opera ffye göre pek farklı değil.ince ayrıntılarda fark oluyordur ama ben arayüz olarak hız olarak çok az kullanımımda pek bir fark görmedim ve ffyi daha çok sevdiğim için onu kullanıyorum 😉

  13. firefox kullanıyorum opera kısa süre için kullandım firefox olmadığı ama opera bulunan yerlerde ama anladımki benim için ff den başkası yalan her şey bir tarafa adblock-plus gibi bir eklenti için bile ff kullanmaya değer diyorum -ki bu bile devede kulak kalır.

  14. ya içinde o kadar bug olduktan sonra safari son sürat çalışsa nolur ki gözlemlerime göre daha hızlı firefox'tan ama yorumlayıcısı bug dolu google ig 'yi bile dandik gösterdi yuh dedim tam kapatcaktım kendi hata verdi kapandı zaten 🙂

  15. duyarduymaz indirip yükledim. nasılmış neymiş diye denediğim ilk 10 sitenin eredeyse tamamı yamuk yumuk açıldı. "lam bu kı.ıma benziyor, ne anladım ben bundan şimdi" diye söylendim. silmedim ama bir kenarda duruyor.

    hayır bir de sitde 10 tane neden saymışlar "safari kullanmak için" diye. e onların hepsi zaten firefox da halen mevcut. olmaz ki böyle.

    yeri değil ama, firefox'un 3.0 versiyonu da ( zıpır bir adı var) şimdilik salak sersem çalışıyor.

    ( ulan ben de ne dolu adammışım yahu, textbox gördüm mü yazmadan duramıyorum.)