Friendfeed de Türkiye'deki kullanıcı değişimi

friendfeedBizim gibi deneyimli ve eski kullanıcılar şu an popüler olan çoğu internet üzerindeki servislerin doğuşlarını ve popüler olma süreçlerini görmüşlerdir. Tümü önce çekirdek bir kullanıcı kitlesi ile başlar daha sonra işlevleri ile birlikte hitap ettiği kitleyi genişleten o servis o çekirdek kitlesini eritir yani kaybeder ve o internet servisi popüler olur.

Bu durum birçok diğer internet servisine oldu, şimdi sıra Friendfeed‘de. Türkiye’den aldığı kullanıcı son günlerde benim gözlemlediğim kadarıyla ki kendileri de fark ediyorlardır çoğalıyor. Bu Friendfeed’en yeni beta sitesini yayına alması ve özel mesajlaşmanın yanı sıra başka birçok özellikte eklemesi ile daha da hızlanacak bir süreç.

Sanırım çok da uzak olmayan bir zaman da Friendfeed'e de bitirip başka mecralara atlamak zorunda kalacağız. Yine Twitter da aynı kullanıcı kitlesini Türkiye’den almakta fakat Friendfeed gibi bir forum mantığı olmadığı için Twitter'ın öyle bir tehlikesi yok, sadece tacizler ve spam hesapların çoğalması yaşanabilir Twitter da.

Bir diğer konu nufüsuna göre internet kullanımı en çok olan ülkeler arasında Türkiye yok: techcrunch.com comscore internet population passes one billion top 15 countries. Burada Hollanda ve Güney Kore gerçekten inanılmaz rakamlar yakalamışlar. Sanırım o ülkelerde sokağa çıkıp Firefox’mu Internet Explorer mı diye herhangi bir insana, yaşı 40 üzerinde herhangi birine sorduğunuzda alacağınız cevap “buyur?” olmaz.

Okullarda medya okur yazarlığı derslerinin içine internet okur yazarlığı da eklenmeli ki bu sürekli kirlenen internet içeriğinde insanlar gördükleri her bilgiyi direk olarak kabul etmesin.

Herkes blogger olduğunda biz ismimizi elbette değiştirmiş olacağız(burada biz kelimesi ben olmasamda bana benzerleri anlamında), çünkü biz bazılarımız sürekli level atlamazsak bundan keyif almayız. Teknolojinin ve bilimin ilerlemesine yarayan o itici gücü de zaten pazarlamanın gücü değil bizim bu level atlama şevkimizdir, yoksa üreten ve incik cincik eden biz üst düzey kullanıcılar olmasa pazarlamacılar ancak leğen satarlar. (burada pazarlamacılar yine geçirdim galiba kusura bakmasınlar)

Yeni Friendfeed'e merhaba deyin veya bazılarımız hoşçakal diyelim.

#SEO, Digital Marketing, Growth Hacking #wolkanca volkan@volkanyilmaz.com.tr

“Friendfeed de Türkiye'deki kullanıcı değişimi” için 3 yorum