Şirketlerin aradığı tip blogger

blogger-markaYaklaşık 2 yıl önce kaleme aldığım bir konu Beyaz blogcu ve Siyah blogcu. Şimdi yazacağım konu dahil buna benzer yazıların sadece deneyimlerimi aktarmam olarak bakarsanız sevinirim.

Geçtiğimiz yılın son çeyreği ve bu yılın tamamına yayılması beklenen küresel bir ekonomik krizin tam ortasındayız, sayın başbakanımız tarafından en az etkilenen ülkelerden biri olarak gösterilse da ülkemiz, bana göre bu en çok etkilenmemiz anlamına geliyor. Bunun nedeni en çok etkilenen ülkelerin en gelişmiş ve sağlam ekonomilere, en büyük şirketlere ve markalara sahip olması. Bizim ise bu tür global şirket ve markalarımızı olmaması, dolayısıyla kriz denilen şey aşağı doğru bir iniş ise bu en çok etkilenen ülkeler en yüksek tepeden aşağı doğru inişe girdiler ve bir süre sonra bu iniş eğrilip yukarı doğru çıkacak. Bizde ise böyle bir durum olmayacak çünkü bizdeki eğri daha düşük çapta yani biz daha az etkilendik evet.

Yaşanan bu ekonomik krizinde etkisiyle şirketler belki de pazarlama ve buna benzer faaliyetlerinde tasarruf olarak düşünmüş olabilirler interneti. Gerçekten de bakıldığında diğer mecralara göre internet üzerinde yürütülen bir reklam, pazarlama kampanyası yarıdan da fazla az maliyetli, üstelik ölçülebilir ve direk satışa çevrilebilir yönleri de var. Ölçümlemenin ne kadar kritik derecede önemli olduğunu yazmama gerek yok sanırım.

Her ne kadar az da olsa bu noktada blog siteleri de işin içine girdiler diye düşünüyorum. Peki şirketlerin, markaların daha doğrusu onların işlerini yapan ajansların aradığı tip blogger nasıldır? Sizin bir blogunuz var ve siz nasıl onların istediği tip blogger olabilirsiniz?

Bu soruları tecrübelerime göre aşağıda madde madde cevaplamaya çalışacağım.

    Nasıldır?

  1. Markaların aradığı blogger tipi, siyasi ve politik, cinsellik vb. konuları işlememeleri gerekir.
  2. Bu bloggerlar işledikleri konularda blogsoferde söz sahibi olmaları gerekir, yani alanlarında popüler olmalılar.
  3. Öğrenci olmaları tercih edilebilir, bu sayede daha az maliyet çıkacaktır şirketler için.
  4. Büyük şehirlerde yaşaması tercih edilebilir, etkinliklere daha kolay getirilebilmesi için.
  5. Şahsen tanıdıkları biri olması veya iş ortakları/şirket çalışanlarından biri tercih sebebi olabilir.
    Nasıl olunur?

  1. Tartışmalı konuları blogunuzdan bir şekilde temizleyin.
  2. Ajansların içinden veya onlarla iş yapan birilerini arkadaş edinin.
  3. Etkinlik, toplantı, konferans gibi yerlere katılın, ajans ve marka temsilcilerine varsa bir kartınız yoksa hatırlanabilirliğinizi arttıracak bir şeyler verin.
  4. Blogunuzda o marka üzerine oldukça fazla yazı girin, acımasızca eleştirin veya övün.
  5. Sosyal ağlarda aktif olun, orta yolcu kalın, sivrilmeyin.
  6. Genç olmalısınız veya genç görünmelisiniz.
    Ne olacak?

  1. İlgili markanın ürünlerini, hizmetlerini size kullandırtacaklar.
  2. Marka hakkında deneyimlerinizi blogunuza ve aktif olduğunuz sosyal ağlarda yazmanızı isteyecekler.
  3. Ajans veya ara bir şirket ise başka markalarda sizi kullanmak üzere listelerine ekleyecekler.
  4. Sizinle sürekli iletişimde olacaklar, diğer bloggerlar hakkında bilgi isteyecekler.

Tüm bunlar bir sektör, bir ekonominin parçası olmakla alakalı şeyler, yaptıkları işlerden maaş alan insanların çalıştıkları şirketler içinde yükselmek, kariyer hedeflerine yönelik yaptıkları iştir. Doğrusu ve eğrisi yok elbette herkes çalışıp evine ekmek götürecek.

Profesyonelce düşünüp bunların içine girmek hiç zor değil, yukarıda yazdığım maddeler ve yazamadıklarımı da kendiniz tecrübe ederek ilerlerseniz aranan tip blogger olup bu ekonominin içinde pay alabilirsiniz.

Şimdi önünüzde iki yol var veya ben tam burada iki tip blogger tanımı yapmış olayım beyaz/siyah blogger gibi.

Birincisi markaların aradığı tip blogger olursunuz ve güne o markanın size hediye ettiği sıcak kahve veya çay ile başlarsınız.

İkincisi ise masumiyetiniz, doğasını kaybetmeyen özgür bir blogger olursunuz ve güne yine o markanın sıcak kahve ve çayı ile başlarsınız.

İkincisinin birincisi ile farkı paranız ile aldığınız için içtiğinizden sonsuz bir keyif alıp evinizden çıkmanızdır.

#SEO, Digital Marketing, Growth Hacking #wolkanca volkan@volkanyilmaz.com.tr

“Şirketlerin aradığı tip blogger” için 6 yorum

  1. özgürsün.
    marka xxx birşey hediye etti, sana ürün ve hizmet ile ilgili deneyim fırsatı sundu. eğer sen bu ürün ve hizmet ile ilgili olumlu/olumsuz deneyimleri paylaşıyorsan problem yoktur. marka ile ilgili görüşlerini yazman için sana 100tl verdi. sen marka ile ilgili olumlu/olumsuz fikirlerini yazıyorsan problem yoktur.

    körsün
    marka xxx birşey hediye etti, sana ürün ve hizmet ile ilgili deneyim fırsatı sundu. eğer sen bu ürün ve hizmet ile ilgili yalakalık olsun diye süper deneyim diye bahsediyorsun problem vardır. marka ile ilgili görüşlerini yazman için sana 100tl verdi. sen marka ile ilgili her 100tl kazanmak için yalakalık yapıyor ve olumlu yazılar yazıyorsan problem vardır.

    daha basit anlatılamaz herhalde…

  2. volkan bir teknoloji yazarını turizm firması ne verebilir ki test etmesi ve deneyimlerini yazması için. ve ülkenin en güzel yerlerinden birinde en güzel(ötesi pek yok ben turizm sektöründeyim) mekanlarından birine blogger olduğu söylenen birkaç kişi ile teknoloji, yemek tarifi yazan blogger a deneyim olarak ne yazması beklenir?

    cevaplarsan sevinirim.

  3. volkan, ben reklam almıyorum. bana para kazandıran okurlarım yok. bu nedenle de popüler yazma eğilimim yok. marka taraftarı olarak yazıp yazmadığımı ise okurlar değerlendiriyor. (şu ana kadar, şu markayı yücelttin diye tek eleştiri almadım) reklam geliri için numara çevirenlerin burada "şimdi bu blogger insanlar size para kazandırmak zorundalar mı?" sormasını yadırgıyorum. o soruyu benim gibilerin sorması gerek.

  4. teknoloji ile ilgili yazılar yazan bir blogger turizm ile ilgili olumlu olumsuz deneyimlerini paylaşabilir. eğer sitesi kişisel bir blog ise hiç bir problem görmüyorum. eğer bunları yazdığı blog sitesi, yahoyt benzeri bir site olsa o zaman haklısın.

  5. uğur hocam friendfeed de de yazdığım gibi bu reklam biçimi blogunuza banner koymak değil sosyal ağlardaki aktifliğiniz kullanmaktır ve henüz bu biçim reklam modeli vergilendirilmiyor sanırım 🙂

    ben sizin veya başkasının reklam almanıza filan değil biz bloggerların size katılmama hakkı olduğunu düşünüyorum. bu tür durumların artarak devam edeceğini öngörüyorum.