Sosyal ağlarda marka


social-network-brandGün geçtikçe yükselen, çoğalan bir internet kullanımı, neredeyse dünya insanlarının yarısına yakını bu civarlarda dolaşıyor, her topal satıcının bir kör alıcısı var, vat is dı matriks ulan!

Şirketler ve markalar için yüzyılın en büyük nimeti internet. Zaten marka olanlar, markasını dijital hayata entegre edenler, markasını dijitalde yaratanlar. 3 farklı ana grup varsa, markasını dijitalde yaratanların hiçbir sıkıntısı yok çünkü mutfakta yetişiyorlar zaten. Fakat diğerleri?

Twitter, Friendfeed, Facebook… Bu gibi sosyal ağlarda markasını gösteren şirketler neleri doğru yapıyor, neleri yanlış yapıyor?
Bu yazımda bunu konu ederken okurlara pazarlamacı tarafından daha çok marka sahibi tarafından ve uzmanlıkla uzaktan yakından alakam olmadığını belirtmek isterim. Maksat ülke ekonomisine faydalı olalım, sosyal mesajımızı verelim.

Düşüncelerimi maddelersem daha orijinal olacak diye düşünüyorum.

    Neler doğru.

  1. Sosyal ağlara girmeden önce o ağı araştırın, rakipleriniz varsa izleyin. O ağdaki dinamo kullanıcıları, en aktif ve etkili kullanıcıları keşfedin. (o ağı çözün, kurdu olun)
  2. Bir planınız olmalı, ağın nerelerine tohumları ekeceğinizi baştan belirleyin. (tohumlarınızı idareli kullanın)
  3. Markaya sempati duyulmasını sağlarken örneğin marka bir otobüs firmasıysa markanızın otobüs firması olduğunu unutmayın, unutturmayın. (insanlar internette otobüsle seyahat etmez)
  4. Rahatsızlık vermeyin, spam yapan bir kullanıcı hesabı markanızın değerine zarar verir. Siz markasını yapmanız gereken sadece kendi müşterilerinize biz buradayız mesajı. (gönüllerin markası olun)
    Neler yanlış

  1. Marka takip etmez, marka tutkulu kullanıcıları tarafından takip edilir. Takip ediyormuş numarasına yatmayın.
  2. Sosyal ağlar çok acımasızdır, oralarda yaşamak için şeffaf olmanız şart. Gizli kapaklı, alengirli işlerin markası olmayın.
  3. Ağ içinde tüm ağa eşit mesafede görünün, bir kısma, bir zümreye kıyakçılık yapıyor görünürseniz ağ içinde sizi aforoz edeceklerinden emin olabilirsiniz.
  4. Sakin, emin ve yavaş hareket edin, alev değil mangal kömürü gibi olun. Birden tepeden inme ağ içine girip ortalığı velveleye vermek sadece anlık bir ateş olur söner gider.

Bunlar size de çok can sıkıcı geldiyse hiç bulaşmayın işi bilen bir ekibe verin iş onlar yapsın.

Yazar: Volkan Yılmaz

Digital Marketing & Growth Hacking #SEO #wolkanca #cycling merhaba@volkanyilmaz.com.tr