Google arama sonuçlarını daha da kişiselleştirecek


Kim ne derse desin Dünyada süper güç olarak adlandırılan ABD ise, internet dünyasının da süper gücü Google. ABD ile Google'ın çok benzer tarafları var, herk ikisinin de kendi dünyalarında uyguladığı strateji; dünyanın ilerleyeceği yönü tayin etmek veya ilerlediği yerdeki arsaları mutlaka herkesten önce satın almış hatta binaları dikmeye başlamış olmak.

google-search-new

Google'ın sosyal ağlara ilgisi bilinenin aksine çok eskiye dayanıyor, genelde Google Plus ile bu günlerde sanki Sosyal Medya'ya ilgi duyuyor gibi bilinse de aslında Google; Sosyal Medyanın da atası sayılacak teknolojilerin, yeniliklerin ya sahibi, yada bir şekilde ortağı konumundaydı.

Örneğin Blogger, henüz Google ile alakası yok iken arama motoru işi yapan Google'ın dikkatini çekmişti çünkü insanların aradıkları oradaydı ve bu durum inanılmaz bir yükseliş sağlayacaktı, ardından Blogger'ı satın aldı ve Bloglar müthiş bir hızla büyüyerek interneti ele geçirdi, artık bloglar bir cep telefonu ne kadar doğal bir şeyse o kadar doğal. Çok uzun zaman önce bir vesile ile bir üniversitede bloglar hakkında konuşmamı istediklerinde, kaç kişinin blogu var diye sormuştum ve koca salonda 2-3 kişi bulabilmiştim, nerelerden nerelere geldi iş onu anlatmak istiyorum. Keza Youtube, ve diğerleri ve alamadıkları.

Sosyal Medya dediğimiz dalganın esasen çok net bir tanımı var, i l e t i ş i m. İnsanlar iletişim kurmak ister. İnsanlara kim daha iyi bir platform sunarsa insanlar da orayı kullanarak iletişimini gerçekleştirir, kimi bir şey satar, kimi sevgili yapar, kimi iş bulur, kimi öğrenir, öğretir, kimi bilmem kullanım şeklinin sonu yok ve bu uçsuz bucaksız kullanım şekilleri de yepyeni servisler, yepyeni araçlar için kocaman bir alan anlamına geliyor. Bir gerçekte şu ki; sosyal medya araçları gelişmesini, yenilenmesini durdurduğu saniye yok olma sürecine girerler, bu yüzden sürekli değişiyorlar. Her şey tamam da bu alanın büyük ağbeyi kim?

Google aslında arama motorundan çok bir dünya marketidir. Bu markette de diğer tüm marketlerdeki gibi reyonlar, müşteriler, kasiyerler, ürünler var.

Google için önemli olan ürünler değil o ürünlerin kendi marketi içerisinden satın alınıyor olmasıdır. Migros reyonlarında sattığı ürünlerin tümünü kendi üretebilir mi? Veya Migros sadece kendi ürettiği ürünleri satsa Migros olur mu?

Öyleyse asıl konuya dönecek olursam, Google'ın bu son “daha fazla kişiselleştirilmiş” arama değişikliği tümüyle Google Plus ile alakalı değil.

Değişiklik yazımın başında bahsettiğim gibi, dünyasında ilerlemenin yönünü en iyi bilen olduğu için en değerli arsaları parsellemektir, başka da bir numarası yoktur.

Bu arada aramayı ben dün gece çok kullandım 🙂 Tüm arama bu şekilde olacak değil, bizim güvenli internet gibi düşünün ama bu bir tıklama ile değiştirilebilen bir seçenek; sadece kullanıcı isterse kendi kişisel verilerini kullanarak oluşturulan o yeni algoritmada arama yapabilecek. İsterse de normal bilinen genel arama tarafını kullanacak yani SEO elemanlarınızı işten çıkarmayın hacılar.

Daha teknik ve geniş anlatımlar vardır, Google da arayıp bulursunuz ben naçizane hani o hep ilk duyulduğunda dünyanın toptan değişeceğini düşünenleri taşıyan otobüsü biraz frenlemek istedim o kadar.

http://google-tr.blogspot.com/2012/01/arama-art-sizin-dunyanz.html

http://www.google.com/insidesearch/plus.html

http://support.google.com/websearch/bin/answer.py?hl=en&answer=165228

http://www.webrazzi.com/2012/01/10/google-sosyal-arama-plus/

Kardeşim bak 20 dakikada yazdım bu blog postunu, aşağıya yazım içerisinde yaptığım hataları yorum olarak gönderip benim asabımı bozma, çizerim. Varsa bir fikrin yaz görelim delikanlılığını, adam olun lan 😀 eheheehe.

Nah diyorum, nahla diyorum yıl oldu 2012 insanlar hala nahlamıyor ben bunu anlamıyorum, http://j.mp/facebooknah

23 Nisan için yapılan harika bir çalışma:

’23’ by El Turco Digital from El Turco Digital on Vimeo.

A very analogue film produced by El Turco Digital for an Amsterdam based DVD project called Big Art For Little People* We did our best and mixed 3 crazy techniques in one. Turkish Marbling Art (Ebru) + Origami & StopMotion.

Have fun like a baby 😉

An El Turco Digital Production
Creative Director: Tunç Topçuoğlu
Script & Storyboard: Ayşegül Kantarcı
Art Directors: Şafak Albayrak, Billur Melis Koç
D.O.P: Kıvanç İnce
Sound Design: Bay Papağan
Music: Mamed Cafarov
Editing: Muammer Koçak
Production: Tevfik Hacıbeyoğlu

* Big Art For Little People is a series multilingual short films for the very young (2-7 years). The first collection of 11 movies premiered in 2005, in autumn 2007 another 15 beautiful interesting shorts, and VISITING THE NEIGHBOURS (2011) is the third production in this series. (The third series was made by prominent artists with a non-Western personal history – our ‘new' neighbours.)

http://www.facebook.com/elturcodigital

Yazar: Volkan Yılmaz

Digital Marketing & Growth Hacking #SEO #wolkanca #cycling merhaba@volkanyilmaz.com.tr

“Google arama sonuçlarını daha da kişiselleştirecek” için 2 yorum

  1. mk wolkan, daha küçük font yokmu sitenin a mına koymuşsun yarr ak.