Yeni Ford Focus 3


Amerikan arabaları gibi Ford’lar da benim otomobil sevdamda apayrı ayrı bir yer tutuyor, Ford'un tüm modellerini kullanmaya çalışmış biriyim yalnız bir Mustang’im olsa dünyadan başka beklentim yok o derece hastalıklıyımdır, eski granda ve tanusların resmen delisiyim, sadece bakmak bile zevk verir bana, görseniz bu adam deli dersiniz zaten anlarsınız. 2 haftadır yeni Ford Focus 3. nesil ile dolaşıyorum. 2 defa İzmir – İstanbul yaptım ve şehir içi de sürüyorum.

Yeni_Ford_Focus

En baştan sevmediğim tarafını yazayım sonra diğer iyi özelliklerine geçerim, yeni Focus’da tek sevmediğim yönü aracın dış kasa tasarımı, nedense bir önceki Focus daha diri ve sınıcıfının aracıydı ama bu 3. Focus sedan da ki tasarımı bana soğuk geldi, neredeyse Mondeo ile aynı tasarıma sahip bir sedan araç ama sınıfının üstü gibi görünün alt sınıf araçlar bana itici gelir. Yalnız HB’lerin tasarımı çok güzel onalra laf yok. Fluence ile Focus sedanların kasalarını tasarlayan adamlara teessüf ediyorum gördüğüm en itici, sevmediğim 2 tasarım. Tabii bu benim zevkim.

Aracı kullandığınızda ilk dikkatinizi çekecek özellik Otomatik Start/Stop teknolojisi, bu teknoloji trafikte veya ışıklarda durduğunuzda aracın stop etmesi ve frenden ayağınızı kaldırıo debraja bastığınızda aracın yeniden çalışması. Bu sisteme alıştığınızda yakıt tüketiminin şehir içinde gerçekten azaldığını kısa sürede farkedeceksiniz. Çok hızlı start ediyor ve herkes şaşırıyor yolda 🙂

Motor yine tabii ki harika, 1.6 litre TDCi dizel çok iyi yapmışlar bastımı gidiyor. Otoyolda 210KM yi çok çok rahat gördüm yol bitti, kadran 240 ve neyse hakkını veren bir araç. Yakıt tüketimi hem uzun yolda hem şehir içinde gerçekten normalin altında test ettim onayladım.

Focusu bilenler bilir göstergeler, ekran çok güzel durur, bu yeni modelde de yine aynı derecede güzel, mavi led aydınlatmalı göstegeler ve her şey direksiyon üzerinde.

İphone kullanıyorsanız bu araç daha da güzel, mobil aletler düşünülmüş bluetooth ve müzik için bir kablo ile bağlantı var. Ses sistemi standartların üzerinde, çok iyi bir sesi var sistemin.

Aracın güvenlik sistemleri çok gelişmiş seviyede, bu sınıf bir araç için çok fazla güvenlik var diyebilirim. Önceki Focus da viraja hızlı girdiğimde kayıyordum fakat bu yeni focus 3 de çok denesem de, hiçbir şekilde çok hızlı girmeme rağmen aracı kaydıramadım. Aracı bilinçli olarak zorladım ama yine ayakları üzerinde duruyor araç, Dinamik Tork Kontrolü isimli bu sistem genelde daha üst sınıf ve spor araçlarda vardır piyasadaki bu sınıf araçlarda standart değildir. Aracın pasif güvenlik özellikleri de muhteşem, daha fazla yüksek güçte çeliğe sahip son derece güçlü ve hafif çelik gövde yapısı ve yeni nesil gelişmiş hava yastığı sistemi yer alıyor. Aracın ağırlığı bir önceki model ile aynı. Ben araçta güvenliğe çok önem veren biriyim ve güvenlik özellikleri ile gerçekten Ford “insan için araba yapmış” diyorum.

Hız sabitleyici, hız limiti, düşük hız güvenlik sistemi, otomatik park sistemi, şerit takip ve uyarı sistemi, trafik işareti tanıma, otomatik uzun farlar, otomatik farlar, sürücü uyarı sistemi gibi teknolojiler de bence C sınıfında şu an bu aracı lider yapıyor.

Kokpit te her zaman bir kadın ile yolculuk ediyorsunuz, bu kadın bir bilgisayar. Bilgisayar'a ne derseniz yapıyor örnek “Klima” dediğinizde sizin için klimayı açacaktır, veya iPod derseniz iPod dan istediğiniz sıradaki şarkıyı çalmaya başlayacak.

Süspansiyon bir harika, sınıfındaki diğer araçları açıkara solar.

Otomobilin cantları çok özel, lastikleri de harika.

Direksiyon çok yeni Elektrikli Hidrolik Direksiyon (EPAS) sistemi kullanıyor, hissedebiliyorsunuz. Rüzgarda çekme vs. gibi, ne bileyim tırın yanından geçerken sallanırsınız direksiyon sllanır gibi şeyler yok abi çok sağlam, his güzel.

Otomobil çok atak, dizel bir C sınıfı otomobilin ancak bu kadar seri ve atak olabieceğini göreceksiniz, 0-50/60/100 e öyle bir hızlanıyor ki su gibi, hele o tork kontrolü yok mu patinaj yapmanıza bile izin vermiyor çekip alıyor sizi oradan. Çok denedim sistem açıkken patinaj yaptıramadım 🙂 biraz kıl bir sistem ama dediğim gibi su gibi akıyor araç, çok hızlı hızlanıyor.

Son olarak aracın malzeme kalitesi 10 numara, bazı araçlarda işçilik ve malzemenin kalitesizliği insanı iter, bu yeni Focus da işçilik ve malzeme gerçekten dedikleri gibi üst düzeyde.

Yedek lastiği önceki Focuslardaki gibi ince değil, tam lastik koymuşlar ve bu yüzden sedanlarda bagajı bir önceki Focuslardan yükseklik olarak daha küçük olmuş, fakat alt zemini kaldırırsanız yedek lastik etrafında bir sürü boş yer göreceksiniz.

Sanırım her zaman sınıfında en pahalı araç olan Focus, yeni modeli ile çok iyi bir araç, keisnlikle bu sınıfta ve özellikle dizel ise tercih edilmeli. Sedan bana uygun değil ve itici bir tasarım, yani onu alacağıma Mondeo alırım derim ben fakat sizlerin hoşuna gidebilir, sportif 5 kapılı hatchback ise ben ve çoğumuza işte benim arabam dedirtir çok çok güzel. Bu modelde Sedan, HB ve SW 5 kapılı station wagon kasa da var.

HB ler de Microsoft ve Sony'nin birleşimi muhteşem bir kokpit var, bu sedanlarda o yok ama yine de normale göre üst düzey bir kokpit.

Ha bu arada araç 6 vites 🙂 geri vitesi de Renault larda ki gibi mandallı yapmışlar.

Burada standart inceleme ve broşürler yanında alternatif, farklı bir inceleme yazmak istedim, aracın sayısal ve tam değerlerini gösteren broşürünü ve incelemesini her yerde bulabilirsiniz.

İyi sürüşler.

Bendeki Focus videodakinin birebir aynısı fakat Türkiye de arka plakaları yanlış koyuyorlar, bu araca aslında videodaki gibi kare plaka giderdi bizde uzun dikdörtgen ve yamuk takıyorlar, ilgililere duyurulur.

http://ford.com.tr/
http://facebook.com/FordTurkiye
http://twitter.com/Ford_Turkiye

İlgili

Yazar: Volkan Yılmaz

Digital Marketing & Growth Hacking #SEO #wolkanca #cycling merhaba@volkanyilmaz.com.tr

“Yeni Ford Focus 3” için 1 yorum