Enteresan internet ipucu – 1


Bu salak başlıkla bir dizi enteresan interent ipucu vereceğim, daha önceden de vermişimdir, zaten hep veriyorum da işte başlığı 1-2-3 diye gitsin dedim sonra en azından aha verdik ya lan deriz, hesabı.

Blogun araması çok iyi arkadaşlar, eğer bir sorununuz varsa benim ilgi alanımda olan bir şeyse o şey, kesin arayın çok faydalı, şahsen benim de blogumda arama yapıp kendi eklediğim bir konu vasıtasıyla sorunumu çözdüğüm zamanlar olmuştur.

Ve birkaç konudan şikayetçiyim yine, derdim de bitmiyor ki benim, hazır blogdan açılmışken konu. Biz biziz diyorum ibo, aramızda başka yazar arkadaşlar da var yani ben baskın karakter Wolkanca takma adı ile olan eleman çok fazla konu ekliyorum fakat benden başka yazanlarda oluyor burada, çoğunlukla genci yaşlısı, dağdaki iş adamı, şehirdeki çobanı ayırmaksızın arkadaşlar her eklenen konuyu benim yazdığımı sanıyorlar, yanılgıya düşüyorlar çünkü bakıyorlar sadece okumaya üşeniyorlar sonra atıp tutuyorlar anlamsız, bunu yapmamaları için elimden geleni yaptım, yapıyorum fakat bu işler de trafik gibi, bu sebastiyan ehliyet alıyor ama ehliyet bir fark yaratmıyor, trafiğin içine ediyor bu sefer(ata sözü de varda çok klişe diye yazmıyorum, sizin aklınızdan geçmiştir şimdi ne gerek var aynı şeyleri yaz yaz yaz).

İbrahim'e de dedim, konuyu daha fazla dağıtmak istemiyorum, aslında bu bir not gibi oldu şimdi, nota mı aktarsam bu paragrafı diye düşünmeye başladım, belki aktarırım sonra siz bu cümleyi not kısmında okuyup kardeş donu pantolonun üstüne giymişsin der gibi bir şey dersiniz, olabilir, saygı duyarım yalnız sonradan hatırlamam çok zor, yapacaksanız şimdi do it. Hay Allah, 2. derdimi unuttum, işte dediğim gibi sorunlarını bile unutabilen bir insan olmak, 20 sene sonra Allah göstermesin alzaymır olma ihtimalim yüksek.

İkinci sorunum herhalde araba alarmları ile otopark sorunudur ama bunu daha önce yazıya dökmüş olmam lazım, belki videoya da dökmüşüm müdür, her şeyin bir müdürü var hatta müdürlüğü var. Sarhoş değilim, içki ile aram pek iyi değil, aslında aram iyidir ama keyif almak adına ilişkimize uzun aralıklar koyuyoruz. Az önce hastanenin önünde arabada beklerken iki ekip otosu geldi, alkol mü alıyorsunuz dedi memur, hayır ne alkolü dedim kardeşimi getirdim şimdi çıkıyorlar. Aşk şarabı nedir, Arap kızı yada tüm Arapların suçu ne, iç şarabı Arap kızı camdan bakılmaz o penceredir, yoksa ne?

Hah sanki hatırlardım 2. derdimi, şu bok mevzusuydu belki. Dedim ki İbrahim'e, hacı bak dünya güzeli işte orada, şimdi o güzeli düşün oturmuş sçyor, bildiğin kokulu poh, evet o da yapıyor. Yok yok bu da değildi benim derdim.

Allah kimseyi dertsiz bırakmasın. Ben bazen mahsus imla hatası filan yapıyorum mesela, hoşuma gidiyor çünkü bu özgürlük, neden yapmayayım ki ne? Cümlelerim içerisindeki yüklemler, fiiller ve öznelerin farkındayım bende önce onu sonra bunu neden öyle oluyor diye sordum bende kendime. Doğrusu şu ki ibo İngilizcenin ben de little amk, Amstrong yerine Hasan çıksaydı moon’a, dikseydi bayrağı ona Aylı Hasan deseydik ya şiir gibi olurdu değil mi, eğrisi de; çok sevdim be abi.

Rusları severim, onlar beni sever mi bilmiyorum. Sevgi dediğin karşılıksızdır ya zaten, hani sev sen ne olursa ol sev, gel kardeşim elini ver bana, ne olursan ol sev kardeşim, bi sigara ver.

[flv:http://wolkanca.com.tr/eski/wp-content/uploads/2012/03/senaysevkardesim.flv 600 450]

Dünyaya geldik bir kere, ceketimi aldım çıktım sonra, yokum dedim, Acun geldi, yokum diyorr! diye bağırdı ondan sonra oldu ne olduysa hakim bey. Ben suçsuzum, masumum, senin sistem çok alengirli anlamadım ki derdinizi. Çay filan içtik, sonra biraz Beyaz'a baktım, sıkıldım yine, hem kendimden hem diğer ne varsa. Sigaram bitti, yakıt ofisi de kardeşim reklama girer Rtük var, go and fuck sonra, hepimizin amk dedim, evet ceketimi aldım, yoo kafama filanda sıkmadım ha, yalnız go and fuck dedim çıktım, o ne la.

İşte ipucu

Bu ipucu çok enteresan, istatistiklerle ilgili. Bir web sitesinden diğer bir web sitesinin bağlantısına tıklandığında istatistik yazılımları/uygulamaları/araçları bu kaynağı algılayıp veri olarak yazalar ve siz incelediğinizde görürsünüz, bu web sitesine şuradan "tıklamış" dersiniz.

Bence tıklanmış dememeniz gerekiyor zira istatistik uygulamalarının çoğu yalnızca kaynaktaki bağlantıya tıklandığında onu (referrer)kaynak araç, yer olarak saymaz, şöyle ki eğer bir web sitesinde başka bir web sitesinin bağlantısı "tıklanabilir değil" olsa bile, kullanıcı bu bağlantıyı tarayıcı(browser) marifeti ile seçili hale getirip, sağ tıklayıp mesela git der ise(Google Chrome örneğin) istatistik uygulaması onu da kaynak araç sayabilir, sayar yani, sayması lazım, saymıyorsa zamanla illa ki sayar.

Dolayısıyla bir siteye trafik göndermiş başka bir web sitesi illa hedef siteye tıklanabilir bir klasik bağlantı vermiş olması gerekmiyor, yani artık tıklanmış demiyoruz ona başka bir kelime buluyoruz, hadi buradan yak.

İlgili

Yazar: Volkan Yılmaz

Digital Marketing & Growth Hacking #SEO #wolkanca #cycling merhaba@volkanyilmaz.com.tr