Kategoriler
Kodlama

App Store & Google Play: Gönderim Kontrol Listesi

Uygulamanızı App Store ve Google Play’e göndermek için gereken asgari bilgilerin bir kontrol listesi.

Geçenlerde ihtiyaç duydum ve incelemeye başladım, App Store ve Google Play’de uygulama yayınlamak için gereken minimum bilgiler nedir, sorusunu cevapladım.

Bu bilgiler 3 Kasım 2020 itibariyle günceldir.

Dağıtım

Aşağıdaki sorular uygulamayı App Store ve Google Play’de dağıtmak için cevaplanması gerekenler:

  1. Uygulama her yerde(dünya geneli) indirilebilir mi yoksa yalnızca belirli ülkelerde mi mevcut?

Örneğin, dağıtımı “Türkiye” gibi bir ülkeye kısıtlarsanız, hesabını başka bir App Store’da bulunan başka bir ülkede (örneğin “Almanya” gibi) kaydeden potansiyel bir kullanıcı uygulamayı bulamaz ve indiremez.

  1. Ücretli mi ücretsiz mi, ücretli ise satış fiyatı nedir?
  2. Uygulama reklam içeriyor mu?
  3. Uygulama için en doğru ve etkili kategori hangisidir?

Aşağıdaki bağlantılar aracılığıyla bir liste ve kategorilere giriş bulabilirsiniz:

App Store: https://developer.apple.com/app-store/categories/
Google Play: https://support.google.com/googleplay/android-developer/answer/113475?hl=en
Ek olarak, Google Play (yalnızca) uygulamanın içeriğiyle ilgili aşağıdaki bilgileri ister:

  1. İçerik derecelendirmeleri: Uygulamanın resmi derecelendirme yetkililerinden içerik derecelendirmeleri alması gerekir.

Örneğin: PEGI-3. Bunları almak için, Google Play konsolunda bir adım adım sihirbaz yerleşiktir.

  1. Hedef kitle: uygulamanın hedef yaş grubu.

Dış bağlantılar

Her iki mağaza da veri gizliliği veya kullanım koşulları gibi bilgileri içeren bağlantılar, harici URL’ler gerektirir.

App Store:

  • Veri gizliliği.
  • Destek: potansiyel kullanıcılarınızın yardım isteyebileceği bir sayfaya bağlantı.
  • Pazarlama: uygulamanızla ilgili ticari bilgilerle ilgili bir sayfaya bağlantı.
  • Telif hakkı: yasal hakkın sahibi olan isim veya kuruluş.

Google Play:

  • Veri gizliliği.
  • Kullanım koşulları: Aslında artık gerekli olduğundan emin değilim. Bir dahaki sefere yeni bir başvuru yaptığımda kontrol edeceğim.
  • E-posta: mağazada da görülebilecek bir iletişim e-postası.

Bilgi

Uygulamanızı mağazada tanıtmak ve sergilemek için başlık, açıklama vb. Gibi farklı bilgiler sağlamanız gerekir. Bunların sağlanması ve belirli maksimum uzunluklarla (boşluklar dahil) eşleşmesi gerekir.

App Store:

  • İsim: maks. 30 karakter.
  • Altyazı: maks. 30 karakter.
  • Tanıtım Metni: maks. 170 karakter.

Apple, yeni potansiyel kullanıcıların dikkatini çekmek için bunu kullanmanızı önerir. Yeni bir yapı göndermek zorunda kalmadan güncellenebileceğini fark etmek önemlidir.

  • Açıklama: maks. 4000 karakter.
  • Anahtar Kelimeler: maks. 100 karakter (virgül dahil). virgülle ayrılmış anahtar kelime listesi.

Google Play:

  • İsim: maks. 50 karakter.
  • Kısa açıklama: maks. 80 karakter.
  • Açıklama: maks. 4000 karakter.

Ekran görüntüleri / Görseller

Son olarak, bunlar uygulamanızın çarpıcı ekran görüntülerini sağlamanın gereklilikleridir.

App Store: iPhone

  1. 6,5 inç (iPhone 11 Pro Max, iPhone 11, iPhone XSMax, iPhone XR)
  • 10’a kadar minimum 3 ekran görüntüsü.
  • 1242 x 2688 piksel (dikey) veya 2688 x 1242 piksel (yatay).
  1. 5.5 inç (iPhone 8 Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 6s Plus)
  • 10’a kadar minimum 3 ekran görüntüsü.
  • 1242 x 2208 piksel (dikey) veya 2208 x 1242 piksel (yatay).

App Store: iPad

  1. 12,9 inç (iPad Pro (4. nesil, 3. nesil))
  • 10’a kadar minimum 3 ekran görüntüsü.
  • 2048 x 2732 piksel (dikey) veya 2732 x 2048 piksel (yatay).
  1. 12,9 inç (2. nesil iPad Pro)
  • 10’a kadar minimum 3 ekran görüntüsü.
  • 2048 x 2732 piksel (dikey) veya 2732 x 2048 piksel (yatay).

Fark edebileceğiniz gibi, her ihtimale karşı her iki iPad’in de gerekli Ekran görüntülerinin boyutu aynıdır.

Google Oyun:

  1. Simge
  • JPEG veya 32 bit PNG.
  • 512 piksele 512 piksel.
  • 1 MB’a kadar.
  1. Özellik grafiği: Uygulamanızı Google Play’de farklı yerlerde tanıtmanıza yardımcı olacak bir banner
  • JPEG veya 24 bit PNG (şeffaf değil).
  • 1024 x 500 piksel.
  • 1 MB’a kadar.
  1. Telefon ekran görüntüleri
  • 8’e kadar minimum 2 ekran görüntüsü.
  • JPEG veya 24 bit PNG (şeffaf değil).
  • 320 piksel ile 3840 piksel arasında.
  • 16: 9 en boy oranı (yatay ekran görüntüleri için).
  • 8 MB’a kadar.
  1. 7 inçlik tablet ekran görüntüleri
  • 8 adede kadar ekran görüntüsü.
  • JPEG veya 24 bit PNG (şeffaf değil).
  • 320 piksel ile 3840 piksel arasında.
  • 16: 9 en boy oranı (yatay ekran görüntüleri için).
  • 8 MB’a kadar.
  1. 10 inçlik tablet ekran görüntüleri
  • 8 adede kadar ekran görüntüsü.
  • JPEG veya 24 bit PNG (şeffaf değil).
  • 320 piksel ile 3840 piksel arasında.
  • 16: 9 en boy oranı (yatay ekran görüntüleri için).
  • 8 MB’a kadar.

Yukarıdaki tablet ekran görüntülerinin her ikisinin de isteğe bağlı olduğunu unutmayın.

Sonuç

Her iki mağaza da videolar veya çeşitli farklı formatlar gibi daha fazla seçenek sunar, ancak bu blog gönderim yalnızca minimum gereksinimlere odaklanmıştır.

Umarım sizin için de yararlı olur ve yayınlandıktan sonra eksik olan veya değişen bir şey fark ederseniz, lütfen bana bildirin.

To infinity and beyond! Bana Twitter’dan ulaşın.

WOLKANCA

Volkan Yılmaz

Digital Marketing & WordPress & SEO volkan@volkanyilmaz.com.tr