Kategoriler
Genel

Dijital Pazarlama Sözlüğü

Dijital Pazarlamaya ait terimlerin kısaca ne anlama geldiğini açıklamaya çalıştık.

Dijital pazarlama ile ilgileniyorsanız bu terimler ile ilgili ve ne demek olduğunu biliyorsunuzdur. Peki şimdi biz ilgili olmayanlar için bu terimlerin birkaçını bir paragrafta özetle ne demek olduğunu açıklayalım.

ROI (Return on Invesment) Nedir ?

Yatırımın geri dönüşü olarak tanımlanır. Kısaca ne koydum ne aldım parametresidir. 100 lira harcama yaptım, 150 lira kazandı isem 150/100 = 1,5 veya %150 lik bir ROI var demektir.

KPI nedir?

Key Performance Indicator (Anahtar Performans Göstergesi) kelimesinin baş harflerinden oluşmuş bir kısaltmadır. Aslında en yalın hali ile ulaşılması arzulanan hedef olarakta düşünülebilir. KPI, Key Performance Indicator kelimelerinin kısaltmasıdır. Türkçe anlamı, Anahtar Performans Göstergesi’dir. Kısaca “gerçekleşmesi gereken hedef” lere denir. Her iş sektörü, her şirket, şirketin her departmanı (muhasebe, crm, pazarlama) için ayrı ayrı KPI oluşturulması gerekir. ROI (Return on Invesment), CR (Conversion Rate) gibi birçok KPI terimi bulunmaktadır.

Analytics nedir?

Analitik çeşitli araçlar vasıtasıyla trafiğinizi ölçmeye ve anlamlandırmaya denir. Bu sayede ziyaretçi davranışları izlenerek geri bildirimler toplanarak geliştirmeler ve iyileştirmeler yapmaya imkanınız olur. En popüler analitik aracı Google Analitics’tir. Ziyaretçi davranışları ve kullanıcılarla ilgili birçok veriyi ücretsiz sağlamaktadır.

CPA-Cost Per Acquisition nedir?

Türkçe karşılığı “işlem başına maliyet” anlamına gelir. Edinme Başına Maliyet olarak ta adlandırılır. Bir reklamın pazarlama sürecinde belirli bir işlem sonucundaki etkisinin birim maliyetidir. Bu işlemler satın alma eylemi, e-mail cevaplama, form doldurma, satın alma vb. işlemler olabilir. CPA-Cost Per Acquisition hesaplaması bir araç ile kolayca yapabilirsiniz.

First Mover nedir?

First Mover nedir? Türkçe ‘İlk Oyuncu’ anlamına gelir. First Mover ifadesi sektöre ilk giren firmalar için kullanılan bir terimdir. Örneğin sahibinden.com Türkiye’de ilan sektörüne ilk giren oyuncudur. Yemek siparişi konusunda yemek sepeti, ya da online bebek ürünleri satan e-bebek.com örneğini verebiliriz. First mover, ilk oyuncu olmak sektörde daha önce başka firmanın olmaması nedeniyle ülke genelinde marka bilinirliği, rekabet avantajı anlamında önemli fırsatlar sağlamaktadır. Ancak aynı zamanda girişimcilik ile ilgili ilk olmanın getirdiği riskleri de beraberinde getirmektedir.

Inbound Link nedir?

Inbound Link, gelen link anlamına gelir. Backlink adı da verilir. Başka sitelerden sitemize verilen bağlantılara denir. Bir sitenin sitenizi referans olarak göstermesi ve link vermesidir. Genellikle SEO için kullanılır. Kaliteli içeriklere sahip, günlük ziyaretçi trafiği yüksek, tanınmış sitelerden doğru bir şekilde referans linki (backlink/inbound) almak seo sıralamalarınızı olumlu etkiler. Inbound Linke günlük hayattan örnek verirsek; işe girerken tanınmış, güvenilir, sektöründe başarılı birinden referans almak olarak örneklendirebiliriz.

Meta Description nedir?

Meta Description, web sitelerinin içeriği ile ilgili kısa açıklamaların yer aldığı kullanıcıların arama sonuçlarında görünen meta tag’lardır. Sayfalarınızın kısmında yer alır ve ziyaretçilere ve arama motorları botlarına siteniz hakkında bilgi verir.

Organik Trafik nedir?

Organik Trafik nedir? Organik Trafik, bir siteye doğal arama sonuçlarından gelen ziyaretçilere denir. Ücretli ziyaretçiler, doğrudan siteye giriş yapanlar ve farklı sitelerden yönlendirmelerle gelen ziyaretçiler organik trafik içinde sayılmazlar. Google Analytics’de organik trafik verinizi detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz.

SEO Search Engine Optimization nedir?

SEO yani Search Engine Optimization türkçe Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Arama motorlarında optimizasyonlar ile görünür olmaktır. Başarılı olmak için profesyonellik, uzmanlık ve istikrarlı çalışma gerekir. Yüzlerce kriteri doğal kullanıcı (insan) gibi düşünüp optimizasyon yapılmasıdır. Dünyada pazar payı en büyük arama motoru Google olduğu için SEO denince akla ilk Google gelse de diğer arama motorlarının da benzer çalışma mantıkları vardır.

Vlog nedir?

Vlog, video blog kelimesinin kısaltmasıdır. Video çekimi yapanlara veya video günlüğü tutanlara vlogger denir. Belirli bir konuya ait belli zamanlarda yayınlanan videolara denilir.

Youtuber nedir?

Dünyanın en büyük sosyal medya paylaşım sitesi youtube da düzenli olarak herhangi bir konuda veya belirli bir konuda video yayın yapanlara youtuber denir.

SERP nedir?

SERP’in açılımı Search Engine Result Page’dir. Yani Arama moturu sonuç sayfasına denir. Google‘da herhangi bir cihazda (bilgisayar, cep telefonu, tablet vb.) arama yaptığınızda karşınıza çıkan sonuç sayfasına denir.

Google Snippet nedir?

Snippet nedir? Snippet ingilizce kesit, parça, makasla kesilmiş parça anlamlarıına gelir. Seo terimi olarak Snippet; Google arama sonuçlarında ilgili arama ile ilgili sayfanın özetine Google snippet denir.

Lean Startup nedir?

ABD’de Michelangelo stratejisi olarakta adlandırılan Lean Startup (Yalın Startup) müşterilerin istekleri doğrultusunda, hızlı ve az maliyetli girişimler kurmak ve yönetmektir. Bir startupun, girişimin zaman ve para kaynaklarını en iyi şekilde değerlendirmesini sağlamaktır. Ürün geliştirme süreçlerini hızlandırıp daha az maliyetle girişimleri ortaya çıkarmak temel amaçtır.

Daha fazlası için: https://info.traceparts.com/dms/digital-marketing-programs/online-marketing-glossary/

Afiyet olsun 🙂

WOLKANCA

Volkan Yılmaz

Digital Marketing & WordPress & SEO volkan@volkanyilmaz.com.tr