Kategoriler
SEO

E-ticaret sitesi altyapı değişikliği

E-ticaret sitelerinde altyapı/yazılım değişikliği durumunda SEO noktasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

E-ticaret sitelerinde herhangi bir nedenle kullanılan altyapının/yazılımın değiştirilmesi söz konusu olabilir. Bu durumda SEO düşünüldüğünde değişiklik sırasında, değişiklik sonrası ve yayına almadan önce göz önünde bulundurulması gereken önemli noktalar var.

Giriş

Öncelikle ben özetle her girişimciye ürünlerini satmaki için kuracakları e-ticaret sitesi için mutlaka Open Source bir yazılım kullanmalarını ve asla “hazır paket yazılım” satın almamalarını öneriyorum.

WooCommerce alternatifleri
  1. Girişiminizde ürün sayınız 1000 adeti aşmıyor ise WordPress+WooCommerce ile başlayın.
  2. Girişiminizde ürün sayınız 1000 adet üzerinde ise yine WP gibi açık kaynak olan Magento, OpenCart gibi sağlam bir açık kaynak yazılımı ile işe başlayın. Bu durumda herhangi bir yazılım firması veya yazılımcı ile çok rahat çalışabilirsiniz, yazılımcı değişse bile yazılım açık kaynak olduğundan sorun yaşamazsınız.

Aslında hazır paket e-ticaret yazılımı almak size sandığınız gibi düşük maliyet sağlamayacaktır bu konuda tecrübeli kişilere danışın ve sorun. Hazır e-ticaret yazılımını satın almaktaki amacınız baştaki yazılımcı maliyetinden kaçınmak olsa da bir süre sonra anlayacaksınız ki hazır paket size yazılımcıdan daha fazla maliyet çıkartacaktır hele ki yazılımda değişiklikler istemeniz durumunda. Bu tamamen bir aldatmacadır, yani hazır paket e-ticaret yazılımları bir aldatmacadan ibarettir ve tek dertleri paketi satmak, müşteriyi kendilerine bağlamak ve onları tek elden başka firmalar veya kişilere kaptırmadan uzun süre sömürmek. Oysa açık kaynak bir yazılımla işe başlamış olsaydınız istediğiniz kişi ve kurumla çalışma imkanına sahiptiniz yani özgürdünüz.

Neden Open Source/Açık Kaynak

Şunu bilmeliyiz ki web teknolojileri her geçen gün gelişmekte, eğer 3 ay hiçbir şekilde internet ortamına girmeseydiniz ve sonrasında dönseydiniz birçok şaşırtıcı yeni şeyle karşılaşırdınız. Dolayısıyla piyasada rekabetçi olabilmek için gelişime açık bir altyapı kullanmanız ve bunun herhangi bir yazılımcı herhangi bir firma ile yapabiliyor olmanız önemlidir ki Open Source yazılımları, WordPress’i ve WooCommerce’i tavsiye etmemdeki neden de budur yoksa bunların kara kaşına gözüne aşık değiliz.

Açık kaynaklı yazılımın avantajları 

  1. Topluluk. Açık kaynaklı e-ticaret platformları genellikle yazılımı destekleyen ve geliştiren başarılı topluluklara sahiptir.
  2. Topluluk gücü. Bir topluluğun kolektif gücü, çeşitli sorunların çözümü için yeni fikirler sunar.
  3. Şeffaflık. Açık kaynak kodu, kod tabanını, topluluğun özellikleri nasıl geliştirdiği ve hataları giderdiği anlamına gelir. Böylece, kilitleme risklerine karşı korunursunuz.
  4. Güvenilirlik. Açık kaynak kod güvenilirliği mükemmel. Kod tabanını destekleyen dünya çapında bir toplulukla, kod çevrimiçi forumlarda geliştirilir ve uzmanlar tarafından yönlendirilir.
  5. Gelişmiş Güvenlik. Kod, topluluk tarafından analiz edilip incelendiğinden daha yüksek bir güvenlik düzeyine sahiptir.
  6. Merit tabanlı. Açık kaynak koduyla amaç en iyi ve en faydalı ürünü üretmektir. İşletmeniz için teknoloji seçerek, gündeminin ilgi alanlarınıza uygun olmasını sağlayın.
  7. Pazara daha hızlı zaman. Ücretsiz, açık kaynaklı platformlara sahip olmak seçenekleri dikkate almayı ve çözümleri çok hızlı bir şekilde almanızı sağlar.
  8. Maliyet etkin. Açık kaynaklı yazılımlar için lisans ücreti gerekmez, bu nedenle bunları düşük maliyetli kullanırlar.
  9. Kilitlenme özgürlüğü. İşletmelerin geçerli açık kaynaklı yazılım kullanmaları esastır.
  10. Popüler olmak. Toplulukları güçlendirmek ve açık kaynak çözümlerini desteklemek için açık kaynak platformlarını seçen birçok büyük işletme.

Bu ön giriş bilgilendirmesinden sonra şimdi asıl konumuz olan e-ticaret altyapısını değiştirmeniz durumunda dikkat etmeniz gereken noktalara değinebiliriz.

E-ticaret altyapısı değişikliğinde SEO noktasında dikkat edilmesi gerekenler

  1. Profesyonel bir SEO uzmanı ile çalışın.
  2. Bu geçiş bir gecede olmayacak bunu baştan bilmelisiniz ve bir iş akışı oluşturup buna göre hareket edin.
  3. Geçişi live etmeden önce her şeyi test ettiğinizden emin olun.
  4. Önceki sitedeki tüm URL’lerin yeni sitede de çalıştığından ve doğru sayfaları gösterdiğinden emin olun.
  5. Eğer tasarımda da değişiklik olacaksa bunun olabildiğince minimal derecede tutun, burada demek istediğim; eski sitede var olan tasarım öğelerinin farklı görünse de bir şekilde, olabildiğince yeni sitede de olmasını sağlayın. https://wolkanca.com/sayfa-tasariminin-seo-etkisi/
  6. Yeni altyapının eski altyapıdan farklı olarak teknik açıdan SEO ihtiyaçları olacak bunları göz önünde bulundurun, örneğin robots.txt farklı olacaktır, site haritası adresleri, tpileri vb. farklılıkları kontrol edin.
  7. Mümkünse geçişi öncelikle beta şeklinde ve kullanıcının eski/yeni seçmesine olanak verilebilir olarak başlatın.
  8. Tüm trafiği, istatistikleri takip edin, olumsuz görünen noktalara hızlıca müdahale edin.
  9. Mümkünse ve eğer siteyi tek bir ip adresi üzerinden yayınlıyordu iseniz buna devam edin ip adresi değişmesin.
  10. Varsa yeni altyapının diğer uygulamalarınız(ios,android vb.) ile uyumunu kontrol edin.

Özetle

E-ticaret sitesinin altyapısı/yazılımı değişmesi durumunda SEO noktasında dikkat edilmesi gereken hususlar bu 10 maddeden ibaret değildir, aslında bakılırsa sitenin durumuna göre bir 10-15 madde daha eklenebilir ve geliştirilebilir, burada genel olarak dikkat edilmesi gerekenler ve yapılması gerekenleri yazdım. Girişiminizin boyutuna bağlı olarak öncelikli olarak elbette profesyonel ve bu konuda tecrübeli olan bir SEO uzmanı ile çalışmanızın şart olduğunu belirtmeliyim, özellikle bu konuyu daha önce tecrübe etmiş kişilere de danışabilirsiniz.

Bu makalemi beğendiyseniz eğer paylaşabilir veya bana bir kahve ısmarlayabilirsiniz 🙂