Kategoriler
Internet

2008 yılı Google'da en çok arananlar

zeitgeist08Google, 2008 yılında her gün arama motoruna girilen milyonlarca arama sorgusuna dayanarak derlenen İnternet Zeitgeist'i açıkladı. Bu arada bilmeyenleriniz için yazıyorum Zeitgeist Almanca'da zamanın ruhu anlamına geliyor.

2007 yılının Ağustos ayından beri Türkiye'ye yer verilmeyen listenin yer aldığı sitedeki verilere göre, 2008 yılında dünya çapında yapılan arama sorgularda en hızlı yükselişi sırasıyla “Sarah Palin”, “Beijing 2008”, “Facebook login”, “tuenti”, “Heath Ledger”, “Obama”, “Nasza Klasa”, “wer kennt wen”, “Euro 2008” ve “Jonas Brothers” arama sorguları elde etti.

Öte yandan Google Türkiye'den yapılan yazılı açıklamada, 2008 Türkiye listesinde sosyal ağ siteleri, oyun, video paylaşım sitesi ve dizi terimlerinin öne çıktığı bildirildi. [via]

Zeitgeist 2008: Türkiye” basın sitesinde, Google'nin, arama sonuçlarını analiz ederek 2008 yılı içerisinde Türkiye'de internet kullanıcılarının en çok arama yaptıkları başlıklarla ilgili liste, grafik ve bilgileri bir araya getirdiği kaydedildi.

Sitede yer alan bilgilere göre, Türkiye'de en popüler 10 arama “facebook”, “oyun”, “mynet”, “youtube”, “oyunlar”, “msn”, “indir”, “tv”, “hürriyet” ve “haber” olarak sıralandı.

En hızlı yükselen aramalar; “hi5”, “facebook”, “key”, “netlog”, “sahibinden”, “dizi”, “kurtlar vadisi”, “kpss”, “oyunlar 1” ve “vatan” oldu.

Türkiye'den aranan ünlüler; Gülben Ergen, Serdar Ortaç, Tarkan, Demet Akalın, Ebru Gündeş, Hadise, Sibel Can, Gökhan Özen, Hülya Avşar ve Şahan İken.

Türk dizileri; “Kurtlar Vadisi”, “Kavak Yelleri”, “Yaprak Dökümü”, “Selena”, “Asi”, “Avrupa Yakası”, “Arka Sokaklar”, “Adanalı”, “Binbir Gece” ile “Gece Gündüz” şeklinde sıralandı.

Ekonomide; “”, “kariyer”, “kredi”, “altın”, “para”, “finans”, “euro”, “borç”, “dolar”, “banka” en çok aranan kelimeler oldu.

Futbol takımları da sırasıyla; Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş, Trabzonspor, Bursaspor, Sivasspor, Eskişehirspor, Ankaragücü, Kocaelispor ve Kayserispor şeklinde yer aldı.

Açıklamada, yıl sonu zeitgeist'ına ek olarak global, bölgesel, geçmiş ve şimdiki arama trendlerine bakış sağlayan başka araçların bulunduğu, ancak Google zeitgeist araçlarının, kesinlikle bireysel kullanıcıları teşhis etmek için kullanılamadığı, çünkü araştırmanın belli bir zaman içinde belirli sorguların ne kadar sıklıkta görüldüğünü gösteren anonim ve toplu dökümlerden yola çıkılarak sürdürüldüğü vurgulandı.

Google'dan sonra en çok kullanılan ikinci arama motoru olarak bilinen Yahoo'da 2008'de en çok arananlar listesini açıklamıştı ve burada yazmıştık.

WOLKANCA

Yazar Volkan Yılmaz

Volkan Yılmaz #SEO, Digital Marketing, Growth Hacking #wolkanca volkan@volkanyilmaz.com.tr