Kategoriler
Multimedia

9000 yaprak kağıt ile şarap reklamı

Bu arkadaşın çalışmasından etkilenen reklamcı amcamlar, arkadaşla iletişime geçmi ve çalışmasını bir reklam filminde kullanmak istediklerini belirtmişler, arkadaşımız kabul etmiş ve ortaya ilginç bir reklam filmi çıkmış.

Kağıt heykelciklerle çekilen bir şarap reklamı, reklam filminde 9000 yaprak kağıt harcanmış.

WOLKANCA

Volkan Yılmaz

Volkan Yılmaz #SEO, Digital Marketing, Growth Hacking #wolkanca volkan@volkanyilmaz.com.tr

“9000 yaprak kağıt ile şarap reklamı” için 3 yanıt

beringer reklam filmi’nin göstergebilimsel çözümlemesi

ürün : beringer şarabı
logo : beringer
tasarım : su blackwell
yönetmen : oliver gondry
gösteren : beringer reklam filmi
gösterilen : ilk bakışta, yani izleyişte pek anlaşılmasa da bu bir şarap reklamı.reklamda tüm
mesaj görsellere yüklenmiş. yazılı-sembol kullanılmamış. ürünün kendisi olan
nesne, reklam filminin sonunda filme dahil olup, hikayeyi tamamlamıştır.

ürünün reklam tasarımı aşamasında çalışan ekip; yaratıcı, etkileyici, estetik ve
anlam yüklü bir proje çalışması içindeyken origami-heykel sanatçısı su
blackwell’in çalışmalarını online ortamda (http://www.sublackwell.co.uk/films.
php?id=1#1) incelerler ve bu anlayış üzerine kurulu bir hikaye oluşturmaya
karar verirler.

hikaye tamamen gerçektir. beringer ailesinin yaşadıkları ev(malikane), üzüm
bağları, bu bağların hızlı ve büyük gelişimi, dalların-yaprakların-üzümlerin
büyümesi, sonuçta şarap olamak için ezilmeleri, şaraplar…

bu nesneler origami-heykel sanatıyla işlenip, bilgisayar proğramlarının da
desteğiyle, aylar süren bir çaba sonucunda 3 boyutlu hale getirilir. ve sonrasında
bu kısa ama oldukça yaratıcı, etkileyici, estetik ve anlam yüklü bu reklam filmi
ortaya çıkar.

reklam beyaz bir zeminle başlar. bu beringer ailesinin ticarete 0’dan
başladığının sembolüdür. sonrasında hızla büyüyen üzüm bağı ve beringer
malikanesi’de ticari anlamdaki hızlı değişim ve gelişimi vurgular.

reklam filmindeki herşeyde olduğu gibi kağıttan yapılan adam üzüm bağında
dolaşır. bu beringer ailesinin kendi işleriyle yani işlerin işleyişiyle, toprakla
birebir ilgilendiklerini, bir anlamda da tek bir insan figürünün kullanımı ile
beringer’in kendi alanında tek (en iyi) olduğuna dikkat çekilmektedir.

sonrasında oldukça büyük bir şarap şişesi yuvarlanarak tüm bağı-üzümleri ezer.
şarap ambalajı haline gelen agaçlar ve ezilerek üzüm haline gelen şarap, ürün
logosu beringer ile birlite ekranı kaplar.

reklam müziği olarak enstrümantal tarzda bir melodi seçilmiş. oldukça etkili bu
klasik müzik ürünün seçkinliği ile bağdaştırılmıştır.

beringer reklam filmi oldukça etkileyici ve bir reklamdan çok bir sanat eserini
izleme keyfini yaşatıyor.

reklam yapım aşamasında, tasarım aşamasında eserlerinden esinlenilen origami
heykel sanatçısı su blackwell ile birlikte çalışılmış. reklam filminde 9000 yaprak
kağıt kullanılarak objeler, nesneler ve bir başarı hikayesi hayat kazanmıştır.