Adsl bağlantısı ile zorla verilen telefon hattı

telekomAdsl abonesi olmak için bir sabit bir telefon hattımınız olması zorunluydu, telefon hattını hiç kullanmasanız bile o telefonun her ay gelen sabit ücretini ödüyorduk ve hala ödemekteyiz (valla bendende alıyorlar çatır çatır). İşte bu saçma durumu değiştirebilecek bir örnek dava Kocaeli’nde bir arkadaş tarafından açıldı. Habere göre, adsl aboneliği yaptırdıktan sonra, her ay gelen 12 ytl civarındaki sabit telefon aboneliği ücretinden şikayetçi olan Yunus Abdullahoğlu, mahkemeye müracaat eder.
Mahkemenin araştırmaları sonucu Telekom'un bunu iptal edebilecek altyapısı olduğuna karar verilir ve davcacı haklı bulunur. Yunus Abdullahoğlu yine bir dilekçe verir fakat 11 gün geçmesine rağmen şu an için bir yanıt alamaz. Eğer karar yine olumsuz olursa icra yoluyla takibe başvuracak.
Türk telekom kararı onaylarsa bütün aboneler karar sonrası telefon hatlarını iptal ettirebilecekler.

Bu davayı takip edeceğim ve sonuç eğer vatandaş Yunusun lehine olursa bende bu zamana kadar ödediğim sabit ücretleri geri almak için bir dava açmayı planlıyorum, alamasamda bi deneyeceğim bakalım neler oluyor.

“Adsl bağlantısı ile zorla verilen telefon hattı” için 52 yanıt

  1. şu an evimizde mecbur kullanıyoruz hadi neyse ama üniversitede eve çıktığımızda mecbur alacağız. dertleri başladı zaten.takipteyim bende.

  2. adsl açtırma ücretimi nedir bence oda saçma. zaten adsl yi alıyorum açtırma ücretimi olur ya. birde kurulum saçmalığı var. adsl alırken soruyorlar kurulumu sizmi yapacaksınız yoksa bizmi yapalım. onlar yapacaksa extra bi ücrette ondan alıyorlar. e nolacak tekelci anlayış işte.

  3. ya bu arkadaşın eline sağlık dava iyiki de açmış zaten bu konuyu ben düşünmüştüm haklı bir karar çıkması normal zaten türk telekom'la adsl aynı değil ki isimleri bile değişmedi mi ttnet diye ozaman kardeşim niye telefonla görüşmediğimiz halde fatura ödüyoruz isteyen evin de telefon hattı olmasa da adsl bağlatabilmeli bu alt yapıya türk telekom yıllardır sahip ama işte burdan para çıkarmaya çalışıyorlar.

  4. sadece adsl için hat kullanan arkadaşlar için kötü bir uygulama ama ben buna alternatif olarak uygulanan sabit ücreti aşmayacak kadar telefon görüşmesi yapıyorum ve faturada bu konuşmalar sabit ücrette görünüyor ve farkı konuşarak kullanmış oluyorum tavsiye ederim en azından şimdilik 😀

  5. helal olsun adama. volkan abi kararı da yazarsan seviniriz artık.. evde tel kullanan yok ki..

  6. türk telekom tekel olduğu sürece telekoma ve istediklerini yapmaya malesef mecburuz

  7. yaa 12 ytl sabit fiyat neyse o kadar önemli değil ama evde telefon olunca ister istemez kullanıyorum ben 12 ytl 40-50 ytl oluyor geçen ayın faturasını hala yatırmadım bu arada

  8. türk telekomun aldığı parayı geri vermez. kimse boşa zaman kaybetmesin.

  9. t.c.

    kocaeli valilizi

    sanayi ve ticaret il müdürlüzü

    tüketici sorunları il hakem heyeti başkanlığı

    karar no : 5/14

    karar tarihi : 12/03/2007

    karar

    başkan üye
    üye üye üye

    ferahi konukoğlu necla mumcu
    uğur güngör mehmet akın halil ibrahim şişman

    sanayi ve tic. il izmit b.belediyesi kocaeli
    barosu avukatı türksavder ito yönetim kurulu
    üyesi

    müdürlüğü şube müdürü zabıta memuru

    raportör : perihan yapar

    dosya no : 2007/87

    şikayet eden y. a. derince/ kocaeli

    şikayet edilen : kocaeli il telekom müdürlüzü alemdar telekom müdürlüzü
    izmit

    şikayet konusu : tüketicinin 233 45 45 nolu telefon hattı üzerinden çalışan
    1878011035p nolu adsl hakkındaki şikayeti

    şikayet tarihi : 25/01/2007

    olayın özeti : tüketici 233 xx xx nolu telefon hattı üzerinden çalışan
    1878011035p nolu adsl hattını kullandığını, adsl hizmetinden yararlanabilmek
    için telefon hizmetini de satın almak zorunda olduğunu, ancak dsl hizmetinin
    bakır devreler üzerinden iletilen hizmetlerden olduğunu, türk telekom’un
    mevcut, adsl-dsl-g.shdsl alt yapısının sabit telefon olmadan da bu hizmetleri
    vermeye elverişli olduğunu, kullanmadığı halde sabit telefon hattına minimum
    1200 kontör karşılığı ücret ödediğini, sabit hattın iptal edilerek adsl
    hizmetini alabilmeyi talep etmektedir.

    şikayet edilenin savunmasının özeti : savunma yapmamıştır

    inceleme ve gerekçe : 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı tüketicinin
    korunması kanununun 5. maddesi şaksine bir teamül, ticari örf veya adet yoksa,
    satıcı bir mal veya hizmetin satışını o mal veya hizmetin kendisi tarafından
    belirlenen miktar, sayı veya ebat gibi koşullara yada başka bir mal veya
    hizmetin satın alınmasına bağlı kılamaz.ş hükmü yer almaktadır. tüketici derince
    de ikamet etmektedir. tüketicinin şikayeti 12/02/2007 tarihli hakem heyetinde
    görüşülmüş olup, telefon hattı olmadan adsl’nin kullanıp kullanılamayacağı
    teknik rapor istenmesine ara karar verilmişti, sabit telefon olmadan da adsl
    kullanımının mümkün olduğu, türk telekom’un alt yapısının da müsait olduğu
    bildirilmiştir

    hüküm : tüketici yunus abdullahoglu un 235 xx xx telefon hattı üzerinden çalışan
    1878011035p nolu adsl hattı hakkındaki şikayeti görüşülmüş olup, bilirkişinin
    teknik raporunda türk telekom un altyapısının sabit telefon olmadan da kullanıma
    müsait olduğu bildirilmiştir. bu yüzden 4077 sayılı kanunun 5. maddesi gereğince
    bir mal veya hizmetin satışı, başka mal veya hizmetin satın alınmasına
    bağlanamayacağından, tüketicinin telefon hattının iptali talebinin haklılığına,
    türk telekom un hattı iptal etmesine ve kararın taraflara tebliğine, tüketici
    mahkemesine itirazı kabil olmak üzere oy birliği ile karar verildi.

    <a href="http://216.239.59.104/searchşq=cache:mztvg-2z4muj :www.tuketiciler.org/files/telefonsuzadsl.doc+sabit+telefon+hatt%c4%b1+adsl+yunus&hl=tr&ct=clnk&cd=4&gl=tr" rel="nofollow">via

  10. sabit hat faturalarındaki artış aboneleri kızdırdı

    a. a.

    tüketiciler birliği genel başkanı bülent deniz, türk telekomun 1 mart tarihinden itibaren yürürlüğe koyduğu yeni tarife sonrasında sabit telefon faturalarının artması üzerine abonelerin bir yandan hak arayışı için tüketici birliklerine yoğun şekilde şikayette bulunurken, diğer yandan hatlarını iptal ettirdikleri söyledi.

    bülent deniz, yaptığı açıklamada, türk telekomun yürürlüğe koyduğu yeni tarifesiyle milletler arası, şehirler arası ve gsm arama ücretlerinde indirime gidilirken, tek başına hizmet sunduğu şehir içi görüşme ve sabit ücretlerde yüzde 25 oranında zam yapıldığını anımsattı.

    türkiye'de yaklaşık 19 milyon 300 bin sabit telefon kullanıcısının bulunduğunu belirten deniz, yeni uygulamalı fiyatların nisan ayından itibaren faturalara yansımasıyla abonelerin telefonlarını kullanmamaya başladıklarını ifade etti.

    deniz, birden 50 ytl'nin üzerinde ödeme çıkartılan faturaları karşılarında gören tüketicilerin şaşkınlıklarını gizleyemediğini, özellikle evlerdeki sabit hatların kullanımının giderek azalmaya başladığını ve hemen hemen hiç kullanılmadığını savundu. deniz, “telefon faturalarının artması üzerine aboneler bir yandan hak arayışı için tüketici birliklerine şikayette bulunurken, diğer yandan da hatlarını iptal ettiriyorlar? dedi.

    “tarifeler gözden geçirilmeli?

    vatandaşların kullanmadıkları telefonlar için boşu boşuna sabit ücret ödemek yerine, hatlarını bir an önce kapattırma yoluna gittiklerine dikkati çeken deniz, “sabit hatların iptalinin her geçen gün çığ gibi büyüyeceğine inanıyoruz. türk telekom bu konuda aklını başına toplamalı ve tarifelerini yeniden gözden geçirmeli? diye konuştu.

    deniz, türk telekomun adsl hizmeti sırasında vatandaşlara sabit hat çekilmesi yolundaki şartını kocaeli tüketici hakem heyetinin reddettiğini de hatırlatarak, karara göre artık adsl için sabit telefon edinme mecburiyetine gerek kalmadığını, hakem heyetinin bu kararını ülke genelinde yaygınlaştıracaklarını da sözlerine ekledi.

    hürriyet http://forum.donanimhaber.com/m_14272203/mpage_3/

  11. ben de bu kadar pahalı olduğu için (dünyanın en pahalı ve en yavaş internetine sahip bir ülkede yaşayan biri olarak) dava açmayı düşünüyorum, böyle bir hakkımız var mı?

  12. helal olsun adama, bende açmayı planlıyorum 15 milyon konuşup 30 milyon ödediğim tel faturası canıma tak etti + ailemle yaşamasam zaten ev hattı açtırmak istmezdim herhalde..

  13. mrb.nerden başlıcagımı bilmioırumm.3 hafta önce bir adsl başvurusu yaptık ama halan internet gelmior.birde reklam yapıp reklamlara onca para weriorsunuzz.hızlı anında internet die.eğer hızlı internet buysa yavaşı nasıl olur acaba?.anında internet deyipde yapmıorsanız eğer onca para werip reklama yapamayın

  14. merhaba arkadaşlar. ya biz mecburmuyuz 10 – 12 ytl sabit ücret ödemeye, dakikası şu para desinler biz de ödeyelim .çevremdeki arkadaşlar telefon hatlarını kapatıyorlar. bakıyorum 5 ytl konuşmuşum nerdeyse 20 ytl ödüyorum.

  15. merhaba arkadaşlar. bende bu haberi takip ediyorum ve gerisini merak ediyordum. az önce haberi tekrar araştırıp bu yazıyı okuyunca yunus beyi arayıp mahkemenin seyri hakkında bilgi alak istedim. haklı olarak bazıalrı sen onu nerden tanıyorsun diyebilir. rehberden aldım numarasını. ilk önce oğlu çıktı. kendisi ile görüşüp durumu sorduğumda “mahkeme hakem heyeti türk telekom u suçlu bulduğunu söyledi. fakat türk telekom süreyi uzatmak istediği için karşı dava açmış. son duruşma ayın 26 sında olacakmış.” yunus beyin dediğine göre mahkemenin sonucu belli. çünkü hakem heyeti raporu açıkladı. buradan herkese duyurulur. türk telekomun tekel olması nedeniyle bu alanda yaptıkalrına dur demek isteyenler buyrun. emsal dava belli. hayırlı olsun.

  16. düpedüz yasal soygun bu kardeşim.yokmu buna dur diyecek bir yasa,hukuk devleti.bilerek vatandaş soydurulacakmı hep,kullanmadığımız telefonlar ne demek zorunluluk.ben internete abone olmak istiyorum ne ise kullandığım ödeyim ama neden tel. parası zorunlu kılınıyor,saçmalık çok şey…

  17. takip edecegim demissiniz, aradan gecen zamanda takip ettiniz mi, ben google'dan bir bilgiye ulasamadim, yardiminizi bekliyorum. selimtokgoz{.}yahoo.com

  18. sn, yunus abdullahoglu bu ilk adımı attığı için tebrik ediyorum

    bu durumda zaten adsl 29 12 =41 oluyordu

    telekomun 69 olan sınırsız tarifeyi 49a düşürmesinin sebebi 20ytl indirim yapmak değil 29ytl olan aboneleri daha cazip görünen 49ytl ye cekerek daha fazla kar etmekti

    bunun yanında yarısına yakını kamunun olan bir kurumun inadına yüksek kar elde etmek icin binbir türlü yola başvurması etik değildir para kazanmak için telekom'un yapması gereken faturayı artırmak için manevralar yapmamalıdır. daha fazla para kazanmak için daha değişik ve çeşitli hizmetler sunarak insanlarında beğenisini kazanarak birşeyler yapmalıdır

    ama hiç kullanmadığımız bir hizmete 12ytl cik vermek insanın moralini cok bozuyor halbukusi veri bazında dunyanın en pahalı tarifesi sayılabilecek 29ytl yi ödemek şahsen beni üzmüyor malum karşılığında hizmet alıyorum ve kullnadığım bir şeyin faturasını ödüyorum

    ayrıca telekomun sabit ücret karşılığı verilen ücretsiz dakikaları bir sonraki aya devretmemesi ve insanları aramanın o saatde rahatsız etmek anlamına geldiği saatlere çekmeside etik değildir.

    ama yinede bu gibi haksız uygulamalara karşı insanların "beğenmiyorsan alma kardeşim" zihniyetini şikayet etme ve sonuç alması güzel bir duygu bizimde haklarımızı savunan kurumların olması ve onların çalıştığını görmek insanda güven duygusu yaratıyor

    olayı şöyle düşündüğünüzde ben 2 kilo elma alıcam ama manav size diyor elma alman için mutlaka pazar arabasıda alman gerekiyor yoksa satmam beğenmiyorsan alma zorlamı satıyorum. yok kardeş ben pazar arabası almak istemiyorum sadece elma alıcam. olmaz mümkün değil. burada kocali tüketici kakem heyetine tüm sadece adsl almak için telefon hattı alan arkadaşlar adına teşekkür ediyorum. artık bir şekilde bu çözülür itekim fransada abonelerin yarıya yakını telefon hattı almadan adsl kullanıyormuş madem piyasa serbestleşti telefon hizmetinide istediğimiz yerden alırız telekom ucuz yapsın ondan alalım sorun değil

    bu arada yunus abdullaoğlu kardeşimizde sadece teşekkür etmekle kalmayalım bu gibi insanalrı cesaretlendirelim telefon hattımı iptal ettirenden sonra benden bir webcam hediye

  19. ben neden enayi gibi her ay 12 milyon sabit ücret ödeyeyim.ben telefon hattını kullanmıyorumki.29 adsl için .en az 20-25 de telefona gelir nasıl olsa diye düşünüyorlardır.duble kazık

  20. bence saçmalık ben kullanmak istemiyorum telefonu sadece internet kullanıcam ama onuda satıyorlar bırde zaten cep telefonu yaygın aylık standart para oducez kullanmadıgımız seye neden para verıyoruz adsl yı elınıze verıyorlar eve gıt bagla dıyolar sonrada baglantı ucretı alıyolar cok komık bırsey yanı modemı bız baglıyoz be 😀 yanı halkın parasını almak ıcın dalavere de dalavere bende bu davayı takıp edenlerdenım zıra hala adsl baglatmadım… bu sekılde olursada baglatmıcam nede olsa burası turkıye hangı kac tane mantıklı olay gelısıyorkı 😀

  21. tek kelimeyle burovo.diyorum şu kocaeli,li arkadaşa kimseye fırsat vermeyin arkadaşlar saygılar köroglu

  22. kesinlikle yazılan her şeye katılıyor ve destek veriyorum.ayrıca bir kaç noktaya dikkat çekmek isterim.alınan sabit ücret saçmalık ve onuda kdv matrahının içine katıyorlar konuşma ücretleriyle beraber. ötv vs.yani 20 ytl lik konuşmanın bedeli oluyor 45-50 ytl..insanların konuşma hakkı yok mudur?ne demek özel iletişim vergisi.iridium lu uydu telefonu mu bu ya da başka bir cihaz mı?her şeyleri saçma.bugün telekomun bütün alt yapısını 200 milyar dolara kuramazsınız.ama yarıdan fazla hissesini 6 milyar dolara peşkeş çektiler.şimdi ise bu monopol oldu ve istedikleri gibi fiyatları belirliyor bizleri enayi yerine koyuyorlar.hem dünyanın en kötü hizmetini alıyoruz(internet hızı)hem de en çok para bizim cebimizden çıkıyor.bence hepimizin tek tek dava açması lazım,hakkımızı sonuna kadar aramalıyız.

  23. selam arkadaşlar acılan davanın su anki durumu hakkında bilgisi olan varmı şaikayet etmek için ilk müracat yeri tüketici hakem heyetimi yoksa neresi herkes güzel yorum yapmış ama sonucta emsal varsa bizde davayı acıp hakkımızı aramalıyız her seye sus sus nereye kadar birileri zengin olsun diye insanları salak yerine koyuyorlar gelismelerden bilgisi olan yazarsa sevinirim tesekürler cngz88{.}hotmail.com

  24. yaw artık bize kısa bi sonuç söylense yoksa gidip telekomu bombalıcam

  25. selam arkadaşlar yazılanların altına imzamı atarım. hepsi doğru. eve internet alıcam telefon bağlatmak zorundayım. onun parası kaça bilmiyorum. sonra her ay sabit ücret ödemek zorundayım. bide bu yavaş internete 29 ytl istiyolar. üstelik kotalı. bu kadar saçmalık anca türkiyede olur. umarım bu sorunlar bir an önce biter. öğrenciyim. bu paraları babam ödeyecek. henüz ödeyeceğinden haberi yok 🙂 nasıl sölicem bilemiyoru. zaten 750 ytl bilgisayar parasını zor aldım. dualarınızı eksik etmeyin. hadi eywallah

  26. siz onu bunu bırakın kardesler evet haksız kazanç sadece telefonda deil dunyanın en pahallı net i bu…

    bende 2048 sınırsız var sadece gece 24 den sonra işe yarıyor ancak..bizim var olan iinternetimizde ancak sayfa acmaya ve web kameranızı kullanmaya yarar .bide bakın bakalım dowload yani upstream olayı haricinde down stream yani sizin veri gonderme olayınıza beni ağlatıcaklar sonunda..port mu acarsın ne yaparsın yapın ..kac sene oldu kardesim al abone al abone abonelik hızı %200 port inşa hızı %1 olursa boyle olur..
    git gide azalan veri gücü sizler grev yaparken ben daha hızlıydım bu adamlar grevi bıraktı adsl coktu..catır catır benden parasını almayı biliyorlar ama ben msn yapmam ben goggledan aratmam bnm islerim var ben para yatırp para alıyorum ama havada asılı kalıyor. beni manyak ettiler sonunda..56k fax modemden sadece ms hızı olarak x2 kat hız var yok sizin baglatınızın 1024 se 1024 olduguna inananlardasanız yanılıyorsunuz..hakkınızı burda arayın kanunu.adeletin meşalesini ilk once 1024 se 1024, 2048 se 2048 olsun diye yakın.sonra diger konuların ustune gidin..siz bu davaları kazanırsınız size verilen tespitli (palavra)internet erişim hızı var bastirin kazanin abi.. ben kapattırıcam bana 256k verin 56k dan az daha iyi calismasin ama.2048 bunu yapıyor cunku… sorun mu ??evet sorun su 1 porta 100 kişi sıgdırmaları alt yapısızlık yapsalarda bakır hırsızları iş basında ama bu bnm işim deil koru kardesim beni bağlamaz.. bastırın alın davalarınızı bu konularda da bunlarda kesin alırsınız turkiye olmazsa avrupa kapı gibi bekliyo turkiye ye ne yaptırsak diye, onlara bastırın bizim mahkemeyi öttürsün..

  27. kardesım ben odemek zorundamıyım kullanmadığım halde nası bıadalet bu en kısa surede cozum bulunmalı bu olaya

  28. konu: ordu-kabadüz telekom müdürlüğünün görevi ihmali
    ben kesinlikle sorunlarin şikâyet yoluyla çözülmesine karşi olan birisiyim. ancak ordu ili kabadüz ilçesi yeşilada köyü bakacakalti mahallesinde yaşayan anne ve babama ait evin telefonu (0 452 841 ….)yaklaşik (3) aydir arizali. konunun ordu il telekom müdürlüğüne telefonla, kabadüz telekom müdürlüğüne sözlü (defalarca) olarak bildirilmesine rağmen konu ile ilgilenmek yerine telekom un özelleştiği, telefon hatlarinin yenileneceği için çalişma yapilamayacaği şeklinde cevaplarla karşilaşilmaktadir. ben ailemle (3) aydir telefon abonesi olmamiza ve telefon kullanim ücreti ve aylik sabit ücretlerini düzenli ödememize rağmen görüşemiyorum. benim bu konu ile ilgili haklarimdan keyfi olarak mahrum edildiğimi düşünmeye başlamiş bulunuyorum. telefon hatlari değişecek diyorlar; değişsin kardeşim ama kimseyi hizmetlerden mahrum etmeden değişsin. telefonlarda bulunan ariza genel hatlarda bulunan bir ariza değil mahallenin bir kisim telefonu çalişiyor bir kismi ise çalişmiyor. ariza giderilsin hatlar zaman içerisinde yine değişsin. konunun hassasiyetle ele alinacağina ve mağduriyetimizin en kisa sürede giderileceğine inancim tamdir. saygilar sunarim.

  29. selamlar bu dava tüketici lehinde biterse benim içinde emsal teşkil edecek ilk iş olarak bende dava açacam remen enayi yerine konuluyoruz umarım dava tüketici lehine sonuçlanır ve benim gibi binlerce insan bu dertten kurtulur

  30. ttnet i kınıyorum ve söylenecek sölerden hangısıyle başlayacağımı bılmıyorum.adsl başvurusu yaptım kurulumu bız yapıyoruz dedıler ee gusel yapın ozamn dedım.ama aradan bır ay gectı gelen olmdı hadı yogunluktur dedım bır daha aradım ama bana kuruluım ıcın bır talepte bulunmadıgımı dıle getırdıler ee haklı olarak sınırlendım pekı ozamn sımdı yapıyorum ya bır haftada gelın yada hıc gelmeyın ıptal edın deıdm..karşımdakı beyy de pek asabıydı sankı haksız ben mısım gıbı sonuc olarak degıl bır hafta yıne bır ay gectı gelen olmadı..ustune bırde ıkı aylık fatura yollamışlar neyın faturası hangı faturadan bahsedıyorsunuz dıye tekrar sınırlenıp aradımkımse bı acıklama yapmıyor geldıyse yapacak bışey yok ınternet acık gorunuyor dıye savunmöaları var..kuruluma gelınmedı nasıl acık olur dedıgımde muracatınızın ertesı gunu acılmış denıldı..ertesı gun acmayı bılıyorlar ama ıkı ay kurulama gelmıyorlar.şuan oratalam 5 ay oldu ve 4 kez aramaam rahmen kımse gelemedı dun yenı fatura gelmışş borclarımı yollamışlar..tek kelımeyleee yazıkalr olsunnnn dıyorum somurun ınsanlarııı yazıklar olsunn turktelekom sana…..haram zıkkım olsunn ınsaların uzerınden akazandıgın haksız kazanc…yazıklar olsunn senın buyukluugune senın devlıgınıee..

  31. bende en yakın zamanda ttnete bir dava acacagım 4096 baglantı kullandıgım halde 1600 baglantı hızı gelıyor verdigim paraları catır catır alıcam yada ttnete biryerlerden zarar acacagım

  32. ya herkes şikayetçi türk telekomdan da benim başıma hiç böyle talihsiz olaylar gelmiyo. sizlerin şansızlık olmuş heralde 🙂

  33. @pınar
    adsl faturası ayrı bir fatura olarak gelir. size gelen fatura telefon faturası ise orada zaten ne için ücret aldıklarını yazıyorlardır fatura ayrıntıları isteyebilirsiniz telekomdan.

  34. ben kocaelin de yaşıyorum bu ülkemizde sadece geçerli olan ads ve telefon hatının birlikte olma zorunluluğu ads kulanıcılarında çok zor
    duruma sokmaktadır bu zorunluluğun bir an önce böyle bir zorunluluğun kaldırılmasını istiyorum bir ads kulanıcısı olarak.

  35. valla süper olur.inşallah kesinlik kazanırda bu saçma sapan soygun biter.tel hiç kullanmıyorum ama sabit ücretlere yetişemiyorum

  36. mahkeme felan traş …adsl hattında telefonuda dayıyorlar halbukı istendıgınde telefonu görüşmeye kapatabılıyorsun demekkı telefon şart degıl ama işn ucunda her ay extra sabıt ücret+adsl ücreti var…
    geçirebildiği kadar geçirecek telekom.

  37. benın ınternetım ve telefonum 20 gundur bozuk telefon bozuk oldugu ıçinde 4440375i arayamıyorum ancak cepten 12111 arıza kaydı yaptırıyorum ordanda sonuç çıkmıyor gecen turktelekomun sıtesıne şikayet formu oluşturdum geldıler neden ankaraya kadar şikayet ettın dıye burun kıvırdı teknısyen ve arızayla ılgılenmeye başladı su an telefonum hıç durmadan calıyor fişini cekmek zorunda kaldım ve ınternetım hala calışmıyor bumu sızın hızmet, kalıte anlayışınız en yakın zamanda telefonumuda ınternetımıde ıptal ettırecegım..

  38. arkadaşlar herkeste cep var 9yl ye sadece dışardan aramalar acık bırakın ayda 9 tl ödeyin az kullanmayı tercih edecegiz ayda 40 – 50 tl fatura ödüyordum şimdi 9 tl ben bu sayede tt ayda 30-40 tl az ödüyom herkes yapsa tt batar arkadaşlar

  39. ya beyler neyi tartışıyorsunuz anlamıyorum öle böle adamlar götürüyolar bu sabit ücret konuşmayla kalkmaz…ben interneti kapayalı 2 ay oldu hala yaşıyorum ölmedim sizde kapayın protesto edin gelin birlik olalım bakın nasıl yola geliyolar…

  40. kurumunuzun bir müşterisiyim. her ne kadar başka bir seçme şansım
    olmadığı için, yani mecburi olarak müşteriniz olsam da, verdiğiniz
    hizmet çeşitliliği ve hizmet kalitesini gördükçe, aklıma sürekli ne
    kadar şanslı olduğum fikri geliyor. neden mi? nedeni çok basit.
    uganda'sını, endonezya'sını, papua yeni gine'sini ve hatta afrika'da
    adını henüz bilemediğim ama en az diğerleri kadar süper gelişmiş muz
    cumhuriyetlerini kıskandıracak kalitede internet kullanıyoruz
    sayenizde. eminim bu saydığım ülkelerdeki insanlar bizim internet
    konusunda yaşadığımız hızı ve kaliteyi gördükçe hasetlerinden çatır
    çatır çatlamaktadırlar. muhakkak kendi ülkelerindeki telekomünikasyon
    kuruluşlarına değerli kurumunuzu gösteriyorlardır örnek almaları için.

    yaptığınız hizmetlerden bahsederken hemen aklıma 2003 senesinde
    cezayir depreminden sonra yaşadıklarımız geliyor. kurumunuzun, çöken
    yurtdışı erişimimize yıldırım gibi müdahale edip 1 ay gibi kısa bir
    sürede sorunu halletmesine hepimiz şaşırıp kalmıştık. basınımızın
    "başka ülkeler bu sorunu sadece 3 günde halletti, 1 aydır siz ne
    yapıyorsunuz" gibi yalan, mesnetsiz iddialarının kurumunuzun
    başarılarının kıskanılmasından dolayı ortaya atıldığını hemen
    farkedip, ulusça gülüp geçtik.

    son 10 gündür yaşanan yurtdışı çıkışları probleminde ise, kimsenin
    zikretmediği ama kesinlikle varolan muazzam komplonun yine farkındayız
    tabi. iddialara göre, marmara'da çapa atan bir balıkçı teknesi fiber
    optik kablomuzu kopartmış ve ülkemizin yurtdışı çıkışlarını felce
    uğratmıştır. ama biz biliyoruz ki işin aslı böyle değildir elbette.
    gerçekte, yine kurumunuzun inanılmaz performansını hazmedemeyen
    birtakım dış mihraklar (ki yabancı ülkelerin telekomları şüpheli
    durumdadır bu olayda), bir denizaltı marifetiyle kablomuzu
    kesmişlerdir. hatta daha da ileri giderek, kurumunuz tarafından
    yapılan onarıma da müdahale ederek, onarım için gelen gemiyi de bahsi
    geçen denizaltıdan atılan torpido marifetiyle batırmışlardır. zaten,
    10 gündür perişan olan yurtdışı çıkışlarının halen onarılamamasının
    başka bir mantıklı sebebi olamaz. kahrolası dış mihraklar, yine
    yapacaklarını yapmışlardır.

    ama kurumunuz yine fedakarca çalışarak yapacağını yapmış, kapasite
    arttırımına giderek yurtdışı çıkışımızı tam tamına 5 gbps
    mertebelerine ulaştırmayı bilmiştir. basında çıkan "internet yerlerde
    sürünüyor" şeklinde haberler, muhakkak ki yine kurumunuzu yıpratma
    amacıyla çıkarılmış maksatlı haberlerden başka şeyler değildir. zaten
    5 gbps çok büyük bir rakamdır. gerçi, insanın aklına 7 milyonluk
    israil'in 26 gbps, 16 milyonluk hollanda'nın 173 gbps yurtdışı çıkışı
    kullandığı geliveriyor tabi ama, eminim bunlar da yalandır.

    ya 444 0 375 numaralı adsl teknik destek hattınızda verilen hizmete ne
    demeli? allah'ım biz ne şanslı bir milletiz!!! o ne teknik destektir
    öyle??!!! hiçbir kurum konusunda bu kadar bilgili personel
    çalıştırmayı başaramamıştır tarihinde. personelin problem çözme
    yeteneği, arızalara ortalama 4-5 gün gibi kısa bir sürede adeta hızır
    gibi yetişme kabiliyeti gerçekten takdire şayandır. gerçi,
    "hanımefendi benim ping sürelerim oldukça yüksek, hattımı kontrol edin
    lütfen" şeklindeki bir talebime aynı saygıdeğer hanımefendi "sen bana
    ilk başta ping ne demek anlat, sonra bakarız bir çaresine" gibi ve
    bunun benzeri birkaç diyalog yaşayanlarımız çok gibi gözükse de eminim
    bu kabul edlebilir sınırlar içinde kalmıştır.

    bütün bunları düşündükten sonra, bizleri hüzünlendiren tek konu bu
    yaptığınız büyük hizmetlere karşın kurumunuz tarafından alınan hizmet
    mukabili ücretlerin düşüklüğüdür. bu kalitedeki hizmetin böyle komik
    ücretlerle verilmesi kurumunuz aleyhinde büyük bir haksızlıktır. gerçi
    başka ülkelerdeki internet kullanıcılarının 2 mbps hızındaki
    bağlantıları yaklaşık 36 ytl mukabilinde kullandıklarını duyuyoruz
    ama, hiç şüphemiz yok ki bunlar da yalandır. böyle birşey mümkün
    olamaz! eğer gerçekten böyle şeyler varsa, kesinkes bu ülkelerin
    telekomları hesap kitap bilmiyorlardır! zaten böyle birşey mümkün
    olsa, biz türk halkına değer veren ve bilgiye erişmenin insanların
    doğal hakkı olduğunun ve bir ulusun gelişiminde önemli rol oynadığının
    tamamen idrakında olan değerli kurumunuz en başta yapardı. hele hele
    birçok kullanıcının zikrettiği "10 gündür kullanamadığımız internete
    neden ay sonunda tam fatura ödüyoruz" şeklindeki sorular tamamen
    bölücü zihniyetin ve hasta beyinlerin ürettiği fikirlerden başka
    şeyler değildir. lütfen siz bunları söyleyenleri dinlemeyin ve
    aslanlar gibi faturalarımızı basıp yollayın bizlere. hatta bence, bu
    ay bu kablo onarımıyla alakalı masrafları da biz kullanıcılarınız
    üstlenelim ki, 2004 senesinde ettiğiniz 2,1 katrilyonluk kar'ınıza
    zeval gelmesin.

    sonuç olarak, verdiğiniz üstün hizmetlerden dolayı şahsım adına
    teşekkürü borç biliyor, aynı takdiri, kurumunuzun verdiği değerli
    hizmetlerin farkına varamayan nankörlerin de göstermesi dileğiyle
    yazıma son veriyorum.

  41. yaklaşık 2 ay önce 031281…. nolu telefon
    hattımı kapattırmak için ankara ptt
    müdürlüğüde bu işler ile sorumlu d beyin
    yanına gittim. bana dilekçe yazmam gerektiğini
    söyledi ve bizzat nasıl yazacağımda söylerek
    yazdırdı.bu dilekçeyi ankara s… ptt müdürlüğüne
    fakslıyacağını ve en geç 1 hafta içinde telefon
    hattımın ve adsl hattımın kapanacığını bana bildirdi
    kapama sonrasında varsa kota aşım ve promosyon ücretleri
    için 1 fatura yansıyacağınıda bildirdi buraya kadar tamam.

    ve yaklaşık 1 hafta sonra telefon hattım tamamen kesildi
    ve tabiki adsl hattımda kapanmış oldu. telefon hattı olmadan
    adsl hizmeti verilemiyordu teknik açıdan bu mümkün değil.
    hat kapandıktan 1 ay sonra telefon hattımla ilgili 1 fatura
    ve adsl ile ilgili 1 fatura ödedim bugün tesadüfen sorduğumda
    telefon hattımın borcunun olmadığını ancak adsl hattımın açık
    ve ödenmemiş 2 fatura olduğunu öğrendim ve 3.faturanın
    yakın zamanda geleceğini söylediler ama ortada adsl yada
    internet bağlantısı yok bunun nedeni telefon hattı yok!
    telefon olmadan adsl hizmeti verilemez.

    siz değilmisiniz telefon hattı olmadan adsl olmaz diyen
    kullanımın teknik açıdan mümküm olmadığı bir hizmete ki
    hizmet diyemem çünkü ortada hizmet yok nasıl fatura
    gönderiyorsunuz. fatura bir hizmet karşılığı kesilmezmi?
    ben bunu tesadüfen öğrendim belkide sorgulamasam aylar sonra
    icra kağıdı gelecekti.müşteri hizmetlerini aradım .
    bana bunun doğru dürüst izahını yapamadı.

    ttnet müşterisi

    arkadaşlar bunun aynısını şikayet com adlı siteye gönderdım umarım yayınlanır

  42. ortak ttnet kullanıyoruz komuşumuz telefon abonmanlığına 20 tl diyor yukarıda 12 tl den bahsediliyor kafam karıştı komşu bizimi dolandırıyor 😀 d

  43. sayın beytullah

    rakamlar değişmiş olabilir burası bilgi sitesi değil bir blog sitesi okuduğunuz sayfa 2007 yılında yazılmıştır tarih yazının başlığının hemen altında vardır, net bilgi için kol sentırı arayın 444 1 444.