Alman Türk'ler

2006 Dünya Kupası Dünya ülkelerinden Almanya'da yapılıyor. Ülkemizin bu kupaya bu ülkede yapılırken katılamaması büyük bir talihsizlik 2,4 Milyon Türkün yaşadığı Almanya'da kendi evimizde gibi maçlar yapıp finale dahi katılabilme şansına sahip olabilirdik. Fakat bunların ötesinde başka bir konu var oda şu; Türkiye'nin kupaya katılmasından ziyade Almanya'daki Türklerin bu kupada Yukarıda resmi olan Alman Bayrağına Türk bayrağının Hilal ve Yıldızını Birleştirmiş ve yeni bir bayrak ortaya koyarak yapmaları.

alman turk

Bu olay vuku bulduğunda Alman makamları normal şartlarda Almanya Bayrağı üzerinde değişiklik yapmanın yasak ve suç unsuru olduğunu belirtirken burada ise Almanya'da yaşayan Türk kökenli vatandaşların kendilerine aidiyet hissettirmeleri açısından bunu yaptıklarını hissetmiş ve hoş görü ile karşıladıkları yönünde bir beyanatta bulundular. Peki, ne odluda yurt dışında yaşayan gurbetçilerimiz kendilerini gittikleri ülkeye bu kadar aidiyet hissederken bizde bir kısım Kürt vatandaşlarımızın Türkiye Cumhuriyetine aidiyetleri konusunda eksiklikler yaşanmıştır? Almanya neyi başarmıştı? Biz nerede hata yapmıştık? Burada elbette yanlış yapılan bir şeylerin olduğu belli. Peki, bunalı neler?

Neler neler yazılacak çok şey var ama benim yazmama gerek yok zaten bir sürü yazarımız var sağolsunlar.

İlgimi çekti okumak istiyorum

Volkan Yılmaz tarafından yayınlandı

Volkan Yılmaz #SEO, Digital Marketing, Growth Hacking #wolkanca volkan@volkanyilmaz.com.tr

“Alman Türk'ler” için 4 yanıt

  1. bura da bizim gurbetçiler çok güzel birşey yapmamışlar almanlar iyi karşılamışlar yine helal olsun demekten başka birşey söylenemez ama yazıyı başka site de yazan kişi işin siyasetine girmiş türkiyeyi ve kürtleri karışılaştırmış kardeşim bu ülke de duruyorsan bu ülkenin bayragını taşıyorsan tabi ne mutlu türküm diyeceksin çok istiyorsanız kürdistana gitsin kökenleri zaten orası bu ülkeye saygılı olalım bayragına herşeyine bizim gurbetçiler de saygılı olsun alman hükümetine ayıp kimse kimsenin bayrağıyla oynayıp durmasın

  2. bu yazıyı ben yazdıms agolsun volkanda sitesine eklemiş.
    bu yazıda anlatmak istedigim aidiyetlik ve bu aiidyetligine konomik sistemle kazanılabilecegidir.buna siyaset diyorsanız tamam siyaset.lakin şoylede bir şey var o da şu, ne mutlu türküm demek o kadar manidar bir şey değildir .çünkü kimi türk olarka ele alacagız yazımdada dedigim gibi atatürk bir sınırlama çizip herkesi türk yapmış kurtuluş savaşındaki kişilere ama şu var ben bir kürtsem neden ne mutlu türküm diyeyeim ki .biraz empati yapmaya davet ediyorum bu yazıya tepki gostreen hafif meşref faşizan arkadaşlara. kendinizi bir kürdün yerine koyun ne mutlu türküm demek size koymaz mı ? yahu ben kürdüm, lazım, çerkeizm nedne türk olayım ? bunalr dünya türk olsunun emareleridir efendim.önemli olanın türklük değil, insanlık olması gerektigi bilincine, idrakine avrammaış birey dahi olamamış kollektivistlerin düşünüşleridir.ben türk olmama ragmen bunalrı soyleyebiliyorsam birilerinde bir hata var bilemiyorum, anlayamıyorum..
    amerikadaki insanların hiçbiriis ameirkalı dieldir toplama bir millettir ama god bless amerika derler yani tanrı amerikayı korusun.bunu insnalara kendiligindne dedirtmek maharettir. bütün türkiyelilerin ( türklerin demiyorum, çünkü ülkemizde sadece türkler yaşamadıgını biliyorum ) içinden gelerek allah türkiyeyi korusun, devletimize zeval vermesin. hani o cumalarda imamın dedigi şeyi içten gelip soyleyecegi günlerde görüşmek dilekleirmle, baki selamlar.

Yorumlar kapatıldı.