Kategoriler
Ivır zıvır

Ben bir provekatörüm

Evet daha 1 hafta olmadı ama sandığımdan daha çabuk ve hızlı yayıldı bu provokasyonum. Esasında anlayan anlamıştır da ben anlamamak için elinden geleni yapan ve anlaması işine gelmeyenler için yarın biz bilmiyorduk ki dememeleri için amaç, gayem ve olanları kısaca özet geçeyim.
İlk önce şöyle bir yazı yazdım, bu yazıda sıralanmış ve İngilizce olarak yazılmış bir kaç maddeyi Mersin dolaylarında yaşayan 16 yaşında bir kardeşim Türkçe'ye çevirmiş ve bir kaç kuruş kazanırım lan belki diyerekten Bildirgec.org sitesine üye olarak yazmış. Benim yazım ile kardeşimin Bildirgec'de yazdığı yazı arasındaki tek benzerlik başlık ve o Türkçe'ye çevrilmiş maddeler. Daha sonra sivri akıllının biri aha sen hem Bilgirgec'e öyle böyle diyorsun, hem de oradaki yazıyı çalıyorsun … diye yorum yazmış yazdığım o yazıya. Buna istinaden bende hemen işe koyulup bu sivri zekalı arkadaş ve bunu görüp eskiden kalan kuyruk acıları ile saldıran sözüm ona kendini nimetten sayan amcamlar için Alıntı başlıklı bir makale yazdım.
Ve işte asıl olan bundan sonra oldu ve bunu gören bir abimiz, (ç)Alıntılama Sanatında Zen! diye bir başlık atıp bi güzel bizi bilgilendirmiş ve sonucunda ben blog yazmayı bırakıyorum bir süre bu konu anlaşılana kadar demiş yazısında. Buraya kadar güzel, burada yine blog camiasında alıntı konusunu ateşlemiş ve Bilgirgec.org deki o yazıda Türkçe çeviriyi yazan kardeşim de bundan sonra wolkanca blog da yazacağını söylemiş, bazı sözüm ona kişiler malum organ olmuşlardır. Üzerine otopsiraporu'nun karikatürleri de gelmiş bizim çocuk önüne geleni çizip bırakmıştır ortada.

Ertesi akşam Beyazıt Öztürk program sırasında aldığı şehit haberinden sonra programı sonlandırma kararı alır, bunun üzerine benim Beyaz'ın bu davranışıyla alıntı konusu münasebeti ile blog yazmaya ara veren abim arasında değerlendirme yapmam, benim de bir süre blogda yazmama kararı alsam acaba blogosfer nasıl karışır? Diye kendi kendime sormam ve uygulamam ile şimdi bu haldeyiz.
Gelelim neden böyle bir saçmalığa başvurdum ve amacım neydi konusuna. İlk olarak şunu belirtmeliyim ki son derece provoke bir davranıştı benimki, öyle ki duymayan kalmamışçasına, dosta düşmana, blog insanlarının aralarında dolaşan benim hayalim şu, ben güççüken 3 yaşındaydım, bunları yer içerim gibi mimlerdense şu içinde yaşadığımız dönemde bahsedilmeyen ya da yeterince üzerinde durulmayan malum şehitlerimiz ve var olan durum üzerine dikkatleri çekmekti.
Ben kendimce bu provoke eylemde başarılı olduğumu düşünüyorum, zaten benim blogculuk anlayışım odur ki, yazdıklarım birilerini rahatsız etmiyor ise boşa yazıyorum demektir.
Keza yazımı yazdıktan sonra gelen bir iki yorumdan sonra bir iki düzeltme ile yazıma müdahalede de bulundum, orada da bunun bu blog gibi günlük güncellenen bir blogun güncellenmemesinin bir fark olduğunu ve fark edileceğini, amacın tartışma ortamı sağlamak olduğunu, dikkatleri çekmek olduğunu belirttim, katılan arkadaşların da samimiyetinden şüphem yok tabiî ki fakat katılması gereken bir şeyde değildi, yani kimsenin katılması gerekmiyordu, tersine tartışma yaratıp en azından bu konunu, şehitlerimizin, yaklaşan 18 Mart Çanakkale Zaferi'ni de göz önünde bulundurarak anılması idi gaye.
Şu an bu konuyu herkes tartışıyor ise, yani yazmak veya yazmamak bir kenara şehitlerimiz hakkında blogosferde bir düşünce, bir bilinçlenme olduysa eğer bunu işte bu provoke eylemime borçluyuz.
Ayrıca sözüm ona arkadaşlar uzunca yıllar Allah sağlık verdikçe wolkanca ile yaşamak zorundasınız zira aramıza yeni katılan üst düzey eleştiri kabiliyetine sahip, eğitimli ve zeki arkadaşlarla devamlı büyüyoruz, ve buna engel olamıyoruz, sürekli büyüyor.
Yorumları onay altına aldım bir süre böyle neden yorumlarım çıkmıyor diye merak eden arkadaşlara duyurulur.

WOLKANCA

Volkan Yılmaz

Volkan Yılmaz #SEO, Digital Marketing, Growth Hacking #wolkanca volkan@volkanyilmaz.com.tr

“Ben bir provekatörüm” için 8 yanıt

nasıl bir duygu bir hafta yazı yazmamak wolkan? "şehitlerimiz adına yüce bir duygu" dışında şeyler söylemeni bekliyorum, ondan şüphemiz yok zaten 😛

@gaykedi
yazmamak ya da yazamamak, hani karabasan vardır ya haykırmak istersin konuşamazsın dilin tutulur, onun gibin bir şey. hiç hoş değil.

bu site pillinetwork ürünüdür. tüm hakları saklıdır. içerikten yazarları sorumludur. kaynak gösterilmeksizin kopyalanamaz, alıntı yapılamaz. © 1999 – 2008

volkan bu yazılanlar senin için ne ifade ediyor? veya birşey ifade ediyor mu? böyle bir uyarı bulunan bir siteden bir yazıyı alıp hiçbir şey belirtmeden yazıyı kendininmiş gibi yazarken hangi ruh hali içindeydin? çok ziyaret edilen bir blog olma yolunda yapılan herşey mübahtır gibi bir felsefeye mi sahipsin?

@da vinci
yazdığın gibi bir şey yapmadım ben, yapmadığım bir şeyi neden yapmışım gibi göstermeye çalışıyorsun? güzelim 1 yıl önce de çok ziyaret edilen bir blogdu şu yorum yazdığın mecra şimdi de öyledir, olmasa da kimin umurunda (: yazıyoruz okuyorsunuz işte. 1600 den fazla yazı var bu blogda, 25 bin adet te yorum, milyonlarca kişi de seninle beraber milyon1 kişi de okumuştur, hoş okumasa da kimin umurunda.
yalnız senin yazdığın şey burada yapılmadı. buyur dediğin, yazdığın şeyi ispatla diyeceğim ama boşver, sıkıntıya girme. ayrıca bildirgec de yazılı 10 yazıdan 9 u başka yerden çalıntıdır sizin düşüncenize göre, bildirgec kaynak değil, kaynağı yayınlayan bir yer. adı üzerinde bildir ve geç, siz bildirgecin mantığını bile kavrayamışsınız belki yaşınız müsait değildir. ve malum sitede benden eski üyeler parmakla sayılabilir.

çok çetin atışmalar geçmiş yahu.eğer bir yerde bir bilgi yayınlanmışsa mecburen yayılır.bilgi ve kaynaklar paylaşmak içindir bu alıntı çalıntı c/p muhabbetleri çok saçma.oldu,adobe programı yayınlasın sitesinde,çalıntı yapmamak için kimse sitesinde duyurmasın download linki vermesin.+ bu blog benşm yıllardır takip ettiğim bir blog.burdaki yazarlar özgün içerik ile yazıyorlar. çok uzun da yazmış olsalar yazılar okunası ve seçilmiş kelimelerden sürüklüyor yazının sonuna.

ben zeynep ilk defa bu gün bloğunuzu gördüm. ve yaziyi okudum ve beğendim. güzel. içinde önemli bir mesaj var. o mesaji isteyen alir .istemeyen almaz ortada kalir. bu bloğda bende makale yazmak istiyorum. yazabildiğimce. yazmak ve okumak benim en büyük haşama heyecanim. saygilarimla.