Google'ın istatistik servisi Analytics yenilendi

Google'ın istatistik servisi Analytics'de bir dizi yenilik oldu ve duyuruldu. Duyurulan yenilikler; özel raporlar, gelişmiş kullanıcı segmentasyonu, programlama arabirimi (API), güncellenmiş arayüz, daha zengin raporlar ve Google AdSense entegrasyonunu içeriyor. Bunlar performans analizi araçlarının tüm kapsamını ve esnekliğini Google Analytics'in kolay kullanım ve erişebilirliliği ile birleştirerek dünya çapındaki ufak ve büyük işyerlerinin ziyaretçilerine daha iyi hizmet verebilmelerini sağlıyor.

Google Analytics

Google'ın Analytics ürünü ile ilgili profesyonel desteği Türkiye'de sağlayan tek çözüm ortağı SEM‘in yönetici ortağı Cem Özkaynak'ın verdiği bilgiye göre Google'ın İnternet üzerinden çalışan istatistik servisi Analytics'in yenilenen özellikleri şu şekilde.

  • Özel raporlar, müşterilerin kendi raporlarını karşılaştırmayı istedikleri ölçümler ile yaratmalarını ve görmeyi istedikleri şekilde organize etmelerini sağlıyor.
  • Gelişmiş kullanıcı segmentasyonu, ziyaretçi trafiklerinin alt gruplara ayrıştırmasına ve analiz etmelerine izin veriyor. “Para ödenmiş trafik” ve “satış sağlamış ziyaretler” gibi önceden hazırlanmış veya kendilerinin esnek, kullanımı kolay segment yaratıcısı ile yarattıkları segmentler seçilebiliyor.
  • Şu an kapalı ön izleme(beta) durumundaki uygulama programlama arabirimi (API) geliştiricilerin tüm Google Analytics verilerine erişmelerine ve her türlü kullanım için bunları kullanmalarına izin veriyor. Bilgileri diğer veri kaynakları ile birleştirmek, özel arayüzler yaratmak ve çevrimdışı analiz için kullanmak olasılıklar arasında bulunuyor.
  • Yenilenmiş ara yüz ile yönetim ara yüzüne birçok yeni özellik ve daha kullanışlı bir raporlama ekranı getirilerek, raporların verileri gösterim şekillerini değiştiren araçlar öne çıkarılıyor. Yeni navigasyon yöneticilerin hesapları ve profilleri yeniden isimlendirmelerini sağlarken, hesap ve profil bulucu müşterilerin verimliliklerini ve hesap yöneticisi kullanımlarına yardımcı oluyor.
  • Hareketli Raporlar gelişmiş ama kullanımı kolay çok boyutlu analizler sunuyor. Müşteriler kendi ölçümlerini seçebilir ve verilerin zaman içersindeki değişimini ölçümleyebilirler. Hareketli Raporlar veriyi anlamayı kolaylaştırarak ölçümlerin ne manaya geldiklerini eski geleneksel veri inceleme yöntemlerinin grafikleri ve sütunlarına göre daha belirgin ve kolay bir şekle sokuyor.
  • Google AdSense ile entegrasyon AdSense yayıncılarının hem sayfaların hem de yönlendiren sitelerin AdSense performanslarını detaylı raporlar aracılığı ile incelemelerini sağlıyor. Webmasterlar kullanıcı etkinlikleri ile ilgili bu yeni veriler ışığında kullanıcı deneyimini nasıl daha iyi hale getirebileceklerini ve AdSense ile daha fazla nasıl gelir elde edebileceklerini yorumlarken artık daha bilinçli bir şekilde hareket edebilecekler.
  • Yeni özellikler müşterilere verilerin nasıl sunulduğunu seçme özgürlüğü tanıyor ve Google Analytics verilerini başka veri kaynakları ile birleştirebilmeyi sağlıyor.

Bu yeni özellikler ziyaretçileriyle etkileşimlerinde ve pazarlama yatırımlarının değerini arttırma çalışmalarında hem ufak hem de büyük web sitesi sahiplerine yardımcı oluyor.

Volkan Yılmaz tarafından yayınlandı

Volkan Yılmaz #SEO, Digital Marketing, Growth Hacking #wolkanca volkan@volkanyilmaz.com.tr