Kategoriler
Blog Konuk Yazar

İlk gün ilk yazı : Mutluluğun resmini çizmek

İlk iş günü gibi heyecanlandım valla. Kendi blogumda bile bu kadar heyecanlanmamıştım yazı yazarken. Her neyse gel gelelim bugünün ilk yazısına. Aslında hakkımda birşeyler karalayabilirdim ama bunun yerine gelen tepkiler sonucunda zaten bir şekilde anlaşılır tanınırız dimi 🙂
Bugün ilk konu olması dolayısıyla kısa ve öz birşeyler karalayım dedim. Bugün internette gezinirken karşıma çıktı:

Nazım Hikmet, Abidin Dino'ya sorar;
“Sen Mutluluğun resmini çizebilir misin? Abidin!!”
Abidin Dino;
“Mutluluğun değil ama, mutsuzluğunkini belki ” der.


Gerçekten de mutluluğun resmini çizebilir miyim dedim. Düşündüm… Çizemedim. Gerçekten de çizilemez mi. Mutluluk çizilemezken mutsuzluk nasıl çizilebilir ki..? Denedim. Aklıma gelen şey “siyah” oldu. Tabi siyah mutsuzluğu temsil etmeyebilir. Bildiğime göre japonyada “siyah” bizdeki “beyaz”la aynı anlamda. Mutluluğu temsil ediyor. Başka bir yerde de şöyle tanımlıyor “Güç ve bireysellik rengi. Tutku, hırs, inat ve muhalefet duygularında etkin”. Ve dahası, Einstein konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih edermiş. Ben mutsuzluk derken meğer ne anlamlar taşıyormuş siyah. Demek ki mutluluk da mutsuzluk da kişiye ve hatta ülkeye göre değişebiliyor.
Tabi burda siyahı övmeye uğraşmıyorum sadece bir örnek. Sizde deneyin bakalım mutluluğun resmini çizmeyi. Çizebilen çıkacak mı merak ettim
takmkarışık

WOLKANCA

Konuk Yazar

Wolkanca sitesine Konuk Yazar olan, dışarıdan kendi yazılarını ekleyen bir kişi.

bende çizemem. resim yeteneğim pek yoktur. ama logo tasarımı yapabiliyorum o ayrı tabi 🙂 ben zaten resim yapmaya kalksam insanlar çöp adam olurlardı 🙂 çizemiyorum çünkü

mutluluk bazen sıcak bir yemektir, bazen bir gözyaşı. bazen de vuslat…
bazen çok uzaktayken bazen de hemen yanıbaşındadır…
kolaydır aslında, kolay oldugu kadar da zordur.
basit ama bir o kadar da karışıktır velhasıl…
bazen tek bir çizgiyle ifade edilir, bazen de sayfalar yetmez çizebilmek icin..
neticede basit ama bir o kadar da imkansızdır resme dökebilmek…
( bu böyle gider… 🙂 )

@otopsiraporu;
çiz bakalım nasılmış senin gözünden mutluluk 😉

@atasagun ;
çok guzel bır anlatım. yanı olmuyo cızımı. cızen olursa eklesın valla merak edıyorum

@cennet iskender
çok güzel olmuş 🙂

@muzlupasta
bende teşekkür ediyorum 😉 duygusalız demek bende 🙂 ama bu resımdekı çocuk bıraz uzgun. ben genelde mutlu olduğum zaman ağlarsam gülerek ağlarım 🙂

ben kızlarımla çok mutluyum .mutluluk bu olsa gerek bence diyorum.

ya bende mutluluğun resmini çizebilirmiyim diye sordum kendi kendime ama olmuyo demek ki mutluluklar paylaşılamaz ama mutsuzluklar daimaaaaa ve bu arada mtlu olanların içini de kimse bilemez(kim bilir ne fırtınalar kopuyo kim bilir) 🙂