Kategoriler
SEO

Google temel sıralama faktörleri [2021]

Google Mayıs 2021’de temel SEO faktörlerinin başında “kullanıcı deneyimi(hız, mobil uyum, güvenilirlik…)” olacağını duyurdu.

Google; Mayıs 2021’de arama sonuçlarında sıralama faktörlerinde sayfa hızı, kullanıcı deneyimi, mobil uyumluluk, HTTPS, güvenlik gibi değerleri “page experience” başlığı altında toplayarak temel sıralama faktörü alacağını duyurdu. SEO için 2021 Mayıs sonrası en önemli faktöreler özetle; sayfanın hızı, kullanılabilirliği, HTTPS ve ayrıca içerdiği reklamlar olacağını söyleyebiliriz.

Google Arama için sayfa deneyimi sıralama sinyallerinin Mayıs 2021’de başlayacağını duyuruyoruz. @googlewmc

Page experience hakkında

Sayfa deneyimi sinyalleri yani page experience 5 ana maddeden oluşuyor, bunlar: Core Web Vitals, Mobile-friendly, Safe-browsing, HTTPS ve No intrusive interstitials. https://developers.google.com/search/docs/guides/page-experience

Core Web Vitals / Temel Web Hayati Değerleri

Sayfa yükleme, etkileşim ve görsel kararlılık yönlerine odaklanarak iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamalı:

  • En Büyük Zengin İçerikli Boya (LCP): Yükleme performansını ölçer. İyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için siteler , sayfanın yüklenmeye başlamasından sonraki ilk 2,5 saniye içinde LCP’nin gerçekleşmesi için çabalamalıdır.
  • İlk Giriş Gecikmesi (FID): Etkileşimi ölçer. İyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için, siteler 100 milisaniyeden daha az bir FID’ye sahip olmaya çalışmalıdır.
  • Kümülatif Düzen Kayması (CLS): Görsel kararlılığı ölçer. İyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için, siteler CLS puanının 0.1’den düşük olması için çabalamalıdır.

İşte Temel Web Vitals’ı ölçmenize ve izlemenize yardımcı olabilecek bazı araçlar: web.dev/vitals-tools

Mobile-friendly / Mobil uyum

Sayfa mobil uyumlu mu? Mobil Uyumluluk Testi ile sayfanızın mobil uyumlu olup olmadığını kontrol edin: search.google.com/test/mobile-friendly

Safe-browsing / Güvenli Gezinti

Sayfa kötü amaçlı (örneğin kötü amaçlı yazılım) veya aldatıcı (örneğin sosyal mühendislik ) içerik içeriyor mu? Güvenlik Sorunları raporuyla sitenizde güvenli gezinme sorunları olup olmadığını kontrol edin support.google.com/webmasters/answer/9044101.

HTTPS

Sayfa HTTPS üzerinden sunuluyor mu? Sitenizin bağlantısının güvenli olup olmadığını kontrol edin. Sayfa HTTPS üzerinden sunulmuyorsa sitenizi HTTPS ile nasıl güvenli hale getireceğinizi öğrenin support.google.com/webmasters/answer/6073543.

No intrusive interstitials / Araya giren geçiş reklamları

Sayfadaki içeriğe kullanıcı tarafından kolayca erişilebiliyor mu ve geçiş reklamlarının içeriği nasıl daha az erişilebilir hale getiriyor mu? webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html

Daha fazla bilgiye Google webmaster blogunda “Timing for bringing page experience to Google Search” başlıklı sayfadan ulaşabilirsiniz. Bununla birlikte SEO ile ilgiliyseniz Google Webmasters’ın Youtube kanalını mutlaka takip edin.

WOLKANCA

Volkan Yılmaz

Digital Marketing & WordPress & SEO volkan@volkanyilmaz.com.tr