Kategoriler
Tech

Google’dan: arama için mırıldanın özelliği

Google’ın yeni Hum to Search özelliği ile dile dolanan şarkıyı ’mırıldanarak’ bulmak mümkün.

Google yeni “aramak için mırıldan” (Hum to Search) özelliği ile kullanıcılar, akıllarına takılan şarkıyı mırıldanarak aratabilecek. Google uygulamasının iOS ve Android sürümlerinde yayına alınan özellik, mırıldanmayı tanımlamak için makine öğrenmesi tekniklerinden faydalanıyor.

Google, kullanıcıların sözlerini tam olarak hatırlayamadıkları ancak zihinlerinde çalıp duran şarkıların isimlerini bulabilmeleri için “Hum to Search” (Bulmak için Mırıldan) özelliğini bugün kullanıma sundu.

Kullanıcılar, şarkı bulma özelliğinden faydalanmak için, Google’ın iOS ve Android platformlarındaki ana uygulamasına şarkının melodisini mırıldayacak ya da ıslık çalacak.

Şu an iOS’ta sadece İngilizce olarak kullanılabilen özellik, Android üzerinde 20’den fazla dili destekliyor. Hum to Search’in şimdiye kadar Shazam’da gördüğümüz yetenekleri ileri taşıdığını söylemek mümkün.

Hum to search for your earworm
Hum to search for your earworm

Bu özelliği Google Asistan üzerinden kullanılabiliyor, Google’a “What’s the song” (Bu şarkı ne?) diye sorduktan sonra şarkı ara butonuna basarak, aklınıza takılan şarkıyı 10-15 saniye mırıldanabiliyorsunuz.

Bu işlemin ardından Google, mırıltıyla eşleşen sonuçları karşınıza çıkarıyor. İsterseniz, sonuçların üstüne basarak şarkıları dinlemeniz mümkün.

Google’ın Makine öğrenmesi modelleri, ses dosyalarını şarkıların melodisini temsil eden birden fazla sekansa dönüştürüyor. Böylece bu sekanslar, var olan şarkılarla karşılaştırılabiliyor. Google’ın bahsi geçen makine öğrenmesi modellerini, insanların şarkı söylediği, ıslık çaldığı ve mırıldandığı ses dosyaları ile eğittiğini belirtelim. Buna ek olarak modellerin eğitilmesinde stüdyo kayıtları da kullanıldı.

How machines learn melodies
How machines learn melodies
Hum to Search- Now in the Google app

Her ay 100 milyon kez soruluyor

“Hum to Search” hakkında konuşan Google’ın Başkan Yardımcısı Aparna Chennapragada, kullanıcıların Google’a her ay yaklaşık 100 milyon kez “Hangi şarkı çalıyor?” diye sorduğunu söyledi.

Gelişmiş bir yapay zeka ve sinirsel hesaplamalar kullanılarak geliştirilen söz konusu teknolojinin ses kaydı analizi yapabildiği ve bunu dijital dalga biçimine dönüştürebildiği belirtildi.

Daha önce benzer özelliği ses ve konuşma tanıma şirketi SoundHound da kullanıma sunmuştu.