Kategoriler
Kodlama

Patronunuzu açık kaynak için nasıl ikna edersin?

Patronunuzu bir projeyi açık kaynak yapmaya nasıl ikna edersiniz?

Patronunuzu Bir Projeyi Açık Kaynak Yapmaya Nasıl İkna Edebilirsiniz?
Özellikle patronunuzu, şirketinizi veya ekip liderinizi bir projeyi açık kaynaklı hale getirmeye ikna etmek, şirket kültürünüzü değiştirmek kadar zor olabilir. Acı gerçek şu ki, işletmeler finansmanı, özellikle de parayı nasıl elde edeceklerini ve elde tutacaklarını öncelikli olarak önemser. Endişeleri geçerlidir. Finansal istikrar ve büyüme olmadan şirket, çalışanlarını ve müşterilerini etkileyen durma riski altındadır. Bir işletmenin amacı, işte kalmaktır, devam ettirebilmektir. Belki bunu anlıyorsunuz ve bir projeyi açık kaynak kullanımının şirketin daha fazla gelişmesine yardımcı olacağını görüyorsunuz, ancak işvereninizin bir projeyi açık kaynak kullanmanın değerini anlamasına nasıl yardımcı olacağınızdan emin değilsiniz.

İşte patronunuzun sahip olabileceği dört endişe ve endişelerini hafifletmek için kullanabileceğiniz bazı yanıtlar:

1. Yasal, telif hakkı ve güvenlik risklerinden korkuyorum.

Yanıtınız: Lisanslama biraz kafa karıştırıcıdır, ancak bunu tek başımıza anlamaya çalışmamız gerekmez. Bir Açık Kaynak Program Ofisi (OSPO/Marka ajansı) ile çalışabiliriz. Bir Açık Kaynak Ofisi Program Ofisinin amacı, açık kaynak stratejisinde uzmanlığa sahip kişilerden oluşur. Amaçları, açık kaynaklı yazılım yönetimi ve stratejisini denetlemektir. OSPO’lar şunları yönetir:

  • Lisanslama.
  • Güvenlik açıkları.
  • Açık kaynak iş ortaklıkları.
  • İzleme metrikleri.
  • Dağıtım.
  • Dış ve iç katkıda bulunanlar arasındaki iletişimi desteklemek.

Spotify, BMW ve Netflix dahil olmak üzere birçok şirket, açık kaynak stratejilerini yönetmek için bir OSPO’ya güveniyor. OSPO’ları olan şirketlerin kapsamlı listesine buradan bakabilirsiniz.

Aşağıdaki kaynaklardan bir OSPO’nun sorumlulukları ve faydaları hakkında daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz:

2. Projemizi açık kaynak olarak kullanmak kod kalitemizi düşürecektir.

Cevabınız: Kod kalitemiz artacak! Bu yazıda, Why the Best Companies and Developers Give Away Almost Everything They DoYevgeniy Brikman; “Evinizin en temiz olduğu zamanlar ne zamanlardır?” diye sorar. Tahminimce en çok temizliği misafir gelmeden hemen önce yapıyorsun. Aynı şey başkalarıyla paylaştığınız her şey için de geçerlidir. Kodunuzu açık kaynak olarak kullanmanın beklenmedik faydalarından biri, yalnızca kodu açık kaynak için hazırlama eyleminin, “misafirlerin” ona bakacağını bildiğiniz için genellikle daha yüksek kaliteli koda yol açmasıdır. Muhtemelen kodu temizlemek, testler eklemek, belgeler yazmak ve genel olarak projeyi dünyanın geri kalanı için daha anlaşılır kılmak için zaman ayıracaksınız.” Ayrıca, daha fazla katkıda bulunan, daha fazla kullanıcı hata bildirecek ve daha fazlasına sahip olacağınız anlamına gelebilir. geliştiriciler bunları hızlı bir şekilde düzeltiyor.

3. Projelerimizi açık kaynak olarak kullanmak, sektördeki itibarımıza ve alaka düzeyimize zarar verir mi? Kurumsal kuruluşlar açık kaynağa gitmiyor.

Yanıtınız: OSPOs sahip şirketlerin listesinde gördüğümüz gibi, bu tür Google, Facebook ve Goldman Sachs gibi kurumsal firmalar ağırlıklı açık kaynak ilgilidirler. Bu şirketlerin çoğu, bir projeye açık kaynak sağlamanın kuruluşun itibarını iyileştirdiğini biliyor. Bir projeyi açık kaynak olarak kullanmak bize şu konularda yardımcı olabilir:

  • Pazarlama – Ürünümüzü seven kullanıcılar, ürünümüzü daha iyi hale getirmemize yardımcı olmak için kendilerini daha zorunlu ve heyecanlı hissedecekler. Katkıda bulunmak tutkularını daha da körükleyecek ve ağlarındaki kişileri projemizi kullanmaya ve/veya katkıda bulunmaya teşvik etmeye başlayacaklar. Bazı katkıda bulunanlar, konferanslarda, Twitch canlı yayınlarında, blog yazılarında ve YouTube eğitimlerinde projemiz hakkında konuşabilirler. Bu, kuruluşun müşteriler ve geliştiriciler edinmesine yardımcı olacak ücretsiz pazarlamadır!
  • İşe Alma – Geliştiriciler, teknolojik büyümeleri ve süreçleri konusunda şeffaf olan şirketlere hayran kalırlar. Katkıda bulunanlar ürünümüzün farkındalığını artırdıkça ve kendi şirketimiz yolculuğunu belgeledikçe, yüksek vasıflı, topluluk odaklı, empatik geliştiricileri çekeceğiz.
  • Uzun Ömür – Artan işbirliği ile kuruluşumuz, çeşitli teknolojik deneyimlere sahip geliştiricilere erişim kazanacaktır. En son teknolojik araçlarla projemizi güncel tutmaya yardımcı olabilirler ve katkıda bulunanlar, entegrasyonları daha hızlı eklemeye yardımcı olabilir. Örneğin, konteyner orkestrasyonunun yükselişinden önce hem Spotify hem de Google, Helios ve Kubernetes adlı kendi sistemlerini geliştirdi. Google, açık kaynaklı Kubernetes’i seçti, Spotify ise Helios’u dahili bir proje olarak tuttu. Ne yazık ki Spotify, projeyi dahili olarak sürdürmek için yeterli kapasiteye sahip değildi. Son yedi yılda Kubernetes, kapsayıcı düzenlemesi için en iyi seçim olmuştur; Spotify bile konteynerleştirmelerini Kubernetes’e taşıdı.

4. Kodumuzu açık kaynaklı hale getirirsek nasıl para kazanacağız?

Yanıtınız: Açık kaynaklı yazılım her zaman ücretsiz demek değildir. MongoDB, Elastic ve HashiCorp gibi bazı açık kaynak şirketlerinin milyarlarca dolarlık değerlemeleri var. Bu, OSPO uzmanlarının bize tavsiyede bulunmaları için başka bir fırsattır. Bizim için çalışan bir açık kaynak modelini benimsemeyi seçebiliriz.

İşvereniniz bir projeyi açık kaynak kullanımı konusunda hâlâ tereddüt ediyorsa, aşağıdaki yöntemler şirketinizin açık kaynak topluluğunu kademeli olarak benimsemesine yardımcı olabilir:

  • Ekibinizin iş akışını iyileştirmeye yardımcı olabilecek açık kaynaklı ürünler önerin.
  • Şirketinizin şu anda kullandığı açık kaynak araçları hakkında farkındalık yaratın.
  • Mevcut açık kaynak projelerine katkıda bulunun.
  • Açık kaynağa katkıda bulunmaları için ekip arkadaşlarınızı motive edin.
  • Açık kaynaklı bir projeye sponsor olun.
  • Şirketinizi, şirket için faydalı olan bir projeye sponsor olmaya teşvik edin.

Bu sayfayı faydalı bulduysanız veya şirketinizi açık kaynak modelini benimsemeye ikna ettiyseniz, deneyiminizi bizimle twitter’da paylaşın! Yazının orijinali GitHub’dan Rizèl Scarlett’e aittir.

WOLKANCA

Volkan Yılmaz

Digital Marketing & WordPress & SEO volkan@volkanyilmaz.com.tr